וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מברירת מחדל יפנית לחברת המכוניות הגדולה בעולם

נתן שבע

26.12.2010 / 7:03

מניה ב-200 מלה



>> טויוטה היא חברה יפנית לייצור רכב שפועלת תחת המותגים טויוטה, לקסוס ודייהטסו. ב-2008 היא עקפה את ג'נרל מוטורס ונהפכה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם במונחי מכירות.



ראשיתה של החברה בחטיבה שהקימה חברת טויודה, שעסקה בייצור מכונות אריגה לטקסטיל. החטיבה הופקדה תחת ניהולו של בנו של מייסד טויודה, קישירו טויודה. בהמשך שונה שמה לטויוטה, שאותו קל יותר להגות.

הממשלה היפנית עודדה ייצור מכוניות מקומי בעקבות המשבר של שנות ה-30 והעימות הצבאי עם סין במלחמת העולם השנייה, ועקב כך הוקמה החטיבה החדשה. אחרי המלחמה, שהחריבה את כלכלת יפן, נקלעה טויוטה למשבר. ההתאוששות החלה רק בשנות ה-50, בעקבות מלחמת קוריאה. המלחמה הובילה להזמנות גדולות של משאיות, שחילצו את החברה מסף פשיטת רגל.



בתחילת שנות ה-60 החלה טויוטה לשווק את מכוניותיה בחו"ל, וזכתה להצלחה גם בארה"ב. בעשור האחרון התחזקה טויוטה בזכות הדגם ההיברידי פריוס, ונהנתה גם מחולשת מתחרותיה האמריקאיות.



החברה מתמודדה באחרונה עם המשבר העולמי ועם פגיעה בתדמיתה בעקבות תקלות שהתגלו בדגמים מסוימים. עקב כך איבדה מניית החברה עשרות אחוזים משוויה בשנתיים האחרונות.



טויוטה נסחרת בבורסות של יפן, ארה"ב ובריטניה לפי שווי של 133 מיליארד דולר ובמכפיל של 18 על רווחיה ב-12 החודשים האחרונים. הכנסות החברה בארבעת הרבעונים האחרונים הסתכמו ב-226 מיליארד דולר. הרווח הנקי שלה באותה תקופה היה 6.1 מיליארד דולר. מי שהשקיע במניית החברה ב-20 השנה האחרונות קיבל תשואה לא מדהימה - 5% בשנה בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully