וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד חברות הדלק: מוכרות את הדלק בטמפרטורת הסביבה - ומרוויחות מיליוני שקלים

הילה רז

26.12.2010 / 11:02

התובעים טוענים כי החברות מרוויחות בין 1% ל-2% ממחזור המכירות שלהן על גב הצרכנים המקבלים מוצר נחות



בקשה לתביעה ייצוגית נגד ארבע חברות הדלק: פז, דלק, סונול ודור אלון בסך כולל של כ-1.4 מיליארד שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. טענת התובעים הייצוגים היא כי חברות הדלק קונות את הדלק לפי טמפרטורה קבועה של 15 מעלות צלזיוס אך מוכרות אותו לפי טמפרטורת הסביבה החיצונית. בשל התכונות הפיזיקליות-כימיות של הדלק, נטען כי חברות הדלק מרוויחות בין 1% ל-2% ממחזור המכירות שלהן, המגלם רווח של עשרות מיליוני שקלים חדשים בשנה, על גב הצרכנים המקבלים מוצר נחות מזה שנרכש על ידי חברות הדלק.



ארבעת התובעים הייצוגים טוענים כי חברות הדלק רוכשות את הדלקים שהן משווקות לציבור לפי חוזים במסגרתם מוגדרת יחידת המכר בטמפרטורה קבועה של 15 מעלות צלזסיוס כדי לקבוע את כמות האנרגיה הנסחרת בעסקה. ואולם, כשחברות הדלק מוכרות את הדלק ללקוחותיהן הן מוכרות אותו לפי ליטרים בטמפרטורות הסביבה, באופן היוצר חוסר אחידות בין מכירות המבוצעות בתנאי טמפרטורה שונים. "מאחר והטמפרטורה הממוצעת בישראל ברוב אזורי הארץ, ברוב שעות היום ובמרבית השנה באופן מכריע גבוהה מ-15 מעלות צלסיוס, משרת הדבר את חברות הדלק, בעיקר מאחר ואלה קונות את הדלק בטמפרטורה נמוכה מזו שבה הן מוכרות את הדלק לצרכנים, ובכך מתעשרות חברות הדלק ממכירת מוצר נחות לצרכן, מכפי שהן קנו" נכתב בתביעה.



התובעים המיוצגים על ידי עו"ד ברק רון ממשרד אדם עורכי דין סבורים כי "מדובר בהטעיה חמורה של הצרכנים, המבוצעת במכוון או תוך עצימת עיניים מכוונת, על מנת להשיא לחברות הדלק רווח גבוה יותר, הכל תוך מכר מוצר נחות מזה שרכשו חברות הדלק עצמן".



לפי התביעה, הבדל של 20 מעלות צלסיוס משמעותו הבדל של כ-2.4% שינוי בכמות האנרגיה הנמכרת כאשר מדובר בבנזין, והבדל של כ-1.2% כשמדובר בדיזל.



לשיטת התובעים חברות הדלק יכולות להתקין מכשיר אלקטרוני פשוט שממיר את כמות הדלק הנמכרת באופן שיקבע אותה לטמפרטורה של 15 מעלות צלזסיוס ויבטיח אחידות בכמות האנרגיה שנמכרת, אך הן בוחרות שלא לעשות זאת משיקולים של טובתן האישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully