וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניה סיבוס זכתה במכרז לבניית בית החולים החדש באשדוד; עלות הפרויקט - 650 מיליון שקל

TheMarker Online

26.12.2010 / 12:18

דניה סיבוס גברה על סולל בונה ואביב במכרז שקיימה קבוצת אסותא



חברת זכתה במכרז לבנייתו של בית החולים החדש באשדוד. דניה סיבוס גברה על החברות סולל בונה ואשדוד במכרז שפירסמה קבוצת אסותא, שהיתה המציעה היחידה במכרז שפירסם משרד האוצר להקמתו של בית החולים. עלות הקמתו של בית החולים נאמדת בכ-650 מיליון שקל.



קבוצת אסותא הגישה את הצעתה לאחר שמשרד האוצר הודיע, לפני ארבעה חודשים, כי יגדיל ב-50% את מענק ההקמה שיעביר לזכיינית, מ-325 מיליון שקל ל-487 מיליון שקל - סכום חסר תקדים, שאמור לכסות כ-75% מעלות ההקמה, שעלותה מוערכת ב-650 מיליון שקל.



ועדת המכרזים תבדוק בחודשים הקרובים את אם הצעת אסותא עומדת בתנאי המכרז. מדובר במכרז לתכנון, הקמה, מימון והפעלה של בית החולים, שייבנה בשטח של 70 דונם במזרח העיר, שבבעלות מינהל מקרקעי ישראל. היזם שייבחר יתחייב לבנות, לתכנן, לממן ולתפעל את בית החולים לפי תקני משרד הבריאות. לפי תנאי המכרז, יכלול בית החולים חדר מיון שבו יהיו 12 עמדות טיפול לפחות, יחידה לטיפול נמרץ, מחלקה פנימית, מחלקת יולדות, חדרי לידה הפועלים 24 שעות, מחלקות כירורגיה, לב, אורתופדיה וגינקולוגיה ומעבדה ביוכימית.



בשנתיים האחרונות עשו באוצר - שבתחילת הדרך התנגד נחרצות לרעיון הקמת בית חולים נוסף באשדוד - מאמצים גדולים להביא להצלחת המכרז, שנקלע למשבר עמוק בעקבות פרישתן של הקבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם במכרז (p.q). באגף החשב הכללי חששו כי אם ייכשל המכרז ולא יימצא יזם פרטי שיקים את בית החולים, המדינה תהיה זו שתאלץ להקים ולנהל אותו. לכן, נקט האוצר צעד החריג של הגדלת מענק ההקמה המובטח.



בנוסף, ועדת המכרזים אישרה שורת הטבות לזכייניות. בין היתר, התחייבה עיריית אשדוד כי תעניק לזכיין מענק חד פעמי שווה ערך ל-55% מסכום האגרות והיטלי הפיתוח שבהם יהיה מחויב, וכן תעניק לו הנחה מדורגת בארנונה בשיעור ממוצע של כ-50% לעשר שנים. לפי הערכות, שוויין של הטבות אלה הוא כ-100 מיליון שקל.



הוועדה גם אישרה לזכיין שיזכה במכרז להפעיל שירותי רפואה פרטיים בהיקף של עד 25% מכלל ההכנסות השנתיות של בית החולים ממכירת שירותים רפואיים - צעד שנוי במחלוקת שעורר ביקורת רבה במערכת הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully