וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מבקרת את מדינות ה-G20 על תרומתן הדלה להתמודדות עם אסונות טבע

סוכנויות הידיעות

26.12.2010 / 12:48

בריטניה תרמה לקרן החירום של האו"ם פי 14 מארה"ב; הקרן סובלת מגירעון של יותר מ-100 מיליון דולר



ממשלת בריטניה מאשימה את מדינות קבוצת g20 בחוסר עמידה בהתחייבויותיהן לקרן החירום של האו"ם, שמטרתה לספק מימון למצבי חירום דוגמת אסונות טבע. שר הפיתוח הבינלאומי, אנדרו מיצ'ל, צפוי לפרסם ביקורת חריפה על כשלונן של הכלכלות העשירות בעולם לתרום את חלקן להתמודדות עם אסונות.



השנה סבלו 263 מיליון איש מהשפעות חריפות של אסונות טבע, 110 מיליון יותר מאשר ב-2004, אז הכה בסוף השנה צונאמי גדול את דרום מזרח אסיה. מומחים צופים כי בשל ריבוי שטפונות, בצורות ואסונות טבע נוספים הקשורים בהתחממות הגלובלית, אסונות טבע צפויים להשפיע על 375 מיליון איש מדי שנה עד 2015 - לא כולל רעידות אדמה.



מיצ'ל צפוי לומר כי היעדר תמיכת מדינות ה-g20 עשוי לפגוע ביכולת העולמית להגיב לאסונות בעתיד. הנתונים מראים כי ממשלות רבות מקצצות את תרומותיהן לקרנות לסיוע חירום, וקרן החירום של האו"ם כבר סובלת מגירעון של 100 מיליון דולר. הקרן העבירה מימון לכל אסון משמעותי השנה, כולל אסונות רבים שכלל לא הגיעו לחדשות, כמו מגיפת דבר במדגסקר, הרעלת עופרת בניגריה, ומגיפת חצבת בלסותו. מאמצי סיוע רבים של האו"ם סובלים ממחסור במימון.



"חיוני שמדינות יתמכו בקרן, על מנת שנוודא כי נהיה מסוגלים להעניק את הסיוע כאשר הוא הכי נחוץ", אמר מיצ'ל בשבוע שעבר, והוסיף כי הרגיש צורך לנסוע לאו"ם על מנת לשכנע מדינות לתרום יותר. "העברת כוס הנדבות לאחר האסון אינה הדרך".



למרות החלטת אסיפת האו"ם כי על הקרן לקבל מימון שנתי בסך 500 מיליון דולר, כנס גיוס כספים שנערך השנה העלה רק 358 מיליון דולר. סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, התחייבה לתרום רק חצי מיליון דולר ב-2011. איטליה התחייבה לתרום 1.5 מיליון דולר. בריטניה, לעומת זאת, התורמת הגדולה ביותר של הקרן לאורך השנים, צפויה להכריזה השבוע על התחייבות של 62 מיליון דולר. מאז הקמת הקרן, תרמה לה בריטניה פי 6 מגרמניה, כפליים מספרד, ופי 14 לעומת ארה"ב. משרדו של מיצ'ל הוא אחד מבין 2 משרדים ממשלתיים בלבד שלא ספגו קיצוץ בתקציב במסגרת הקיצוצים הנרחבים שמבצעת ממשלת השמרנים.



"2010 תיזכר כשנה איומה מבחינת אסונות הומניטריים", ציין מיצ'ל. "גם בתקופות כלכליות קשות, בריטניה יכולה להתגאות בכך שסייעה לאנשים בשעת הצורך. אך לצערנו, היקף ועוצמת האסונות צפויים להתגבר. עלינו לחדש את קופתנו ומלאינו על מנת לוודא שהמערכת מתפקדת. לאו"ם תפקיד מרכזי בכך, אך היעדר תמיכה בקרן האסונות שלו מאיים לפגוע ביכולתו להתמודד עם אסונות עתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully