וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות שיקום החי והצומח ביערות הכרמל: 200 מיליון שקל

ליאור דטל

26.12.2010 / 14:30

על פי התוכנית שהגיש השר להגנת הסביבה, במשך 4 שנים יופנו 200 מיליון שקלים לשיקום היערות מנזקי השריפה. רק בשנה הקרובה יושקעו 95.4 מיליון שקל

עלות שיקום החי והצומח שנפגעו באסון השריפה בכרמל נאמדת בכ-200.7 מיליון שקל למשך ארבע שנים, כך עולה מהתוכנית לשיקום החי והצומח בכרמל שהגיש היום השר להגנת הסביבה גלעד ארדן לוועדת ההיגוי הבינמשרדית לשיקום נזקי השריפה.

מטרת התוכנית היא להביא לידי שיקום החי והצומח שנפגעו בשריפה, למנוע שריפה חוזרת בסדר גודל דומה ולצמצם נזקי שריפות עתידיות באזור.

עיקר המלצות הוועדה, בה היו שותפים משרד החקלאות, האוצר, רשות הטבע והגנים, קק"ל, החברה להגנת הטבע, נציגי צה"ל ושירות הכבאות, התמקדו בתגבור היכולות לפקח על אזור הכרמל ולהתמודד עם שריפות עתידיות. הוועדה קבעה כי יש לתת לחי ולצומח ביער להשתקם בכוחות עצמם, ולכן אין לבצע שתילה מסיבית של עצים בתקופה הראשונה, פרט לגיזום וכריתת עצים המהווים מפגע בטיחותי.

בין היתר המליצה הוועדה להקים ביערות הכרמל מערכת אלקטרו-אופטית לגילוי שריפות, לתגבר את תשתיות המים באזור, להקים מרכז שליטה מרכזי לטיפול במקרי שריפה, לתגבר את כוח האדם של הפקחים באזור ואת יכולת האכיפה שלהם, לרכוש כבאיות, לשקם אתרי פסולת, להחזיר רעיית עזים לאזור, ולהשקיע בחינוך והסברה לתלמידים ומטיילים.

עיקר ההשקעה הכספית בתוכנית היא בשנה הראשונה, כאשר לפי התוכנית נדרשים 95.4 מיליון שקל ב-2011, ב-2012 יידרשו 55.4 מיליון שקל וב-2013 37.3 מיליון שקל. בשנת 2014 התוכנית תדרוש 12.6 מיליון שקל.

ארדן אמר שהוא מתכוון לדרוש שהתקציב יינתן באופן מיידי. "יישום ההמלצות ייתן את המענה ההכרחי לשיקום ולשמירה על הריאה הירוקה המשרתת את איכות החיים של מיליוני אזרחים בכל שנה ויאפשר לציבור לחזור למרחבים הפתוחים וליהנות בהם בביטחון", ציין השר להגנה על הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully