וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שיא במספר התיירים: עובדי המלונות יקבלו מענק של 600 שקל בממוצע ושכרם יעלה ב-6%

חיים ביאור

26.12.2010 / 14:23

כך נקבע בהסכם שכר קיבוצי שנחתם ביום חמישי שעבר בין התאחדות המלונות להסתדרות



עובדי המלונות בישראל יקבלו מענק חד פעמי בשיעור של 10% משכרם עבור שנת 2010. השכר הממוצע של עובדי המלונות מגיע ל-6,100 שקל בחודש, ע"פי נתוני הלמ"ס, ולפיכך המענק לכל עובד יסתכם ב-610 שקל בממוצע. כך נקבע בהסכם שכר קיבוצי שנחתם ביום חמישי שעבר בין נציגי התאחדות המלונות, בראשות יו"ר ועדת העבודה בהתאחדות אהרון שחם, וסמנכ"ל משאבי אנוש יואב בכר לבין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, ויו"ר הסתדרות עובדי האירוח, פרדי כהן.



על פי ההסכם, בנוסף למענק, עובדי המלונות יקבלו תוספת שכר בשיעור של 4% עבור 2011 ועוד תוספת של 2% עבור 2012. התוספות לא יהיו אחידות אלא יינתנו על פי הוותק של העובדים. העובדים שמשתכרים מעל 9,000 שקל לא יקבלו את התוספת. העובדים במלונות אילת וים המלח, שם קיים מחסור בכוח אדם ישראלי, יהנו גם מעדכון של תוספת הוותק והתוספת המיוחדת הניתנת לעובדים במלונות אילת וים המלח. אקדמאי בוגר החוג למלונאות שייקלט בעבודה (בדרך כלל כמנהל משמרת או מפקח) יקבל תוספת קבועה בסך 100 שקל.



הסכם השכר החדש, המיטיב את שכר העובדים במלונות, נחתם על רקע השיא בתיירות הנכנסת לישראל ב-2010 שמתבטא ב-3.5 מיליון תיירים - 10 מיליון לינות ב-2010. תפוסת החדרים במלונות בישראל הגיעה השנה ל-66%, לעומת תפוסה של 60% ב-2009. השנה היתה תפוסת שיא במלונות מאז קום המדינה, שמעט שנת 98' אז התפוסה היתה 68%, אך באותה שנה מספר חדרי המלון היה קטן יותר.



לדברי שחם, בענף המלונות מועסקים כיום 33 אלף איש וקיים מחסור של כ-1,500 עובדים, בעיקר בתחום הצווארון הכחול, כגון אנשי תחזוקה, מלצרים וחדרניות, במיוחד במלונות אילת וים המלח, שם מבקשות הנהלות המלונות להציב עובדים ישראלים שיחליפו את העובדים הזרים.



סקר פנימי שערכה התאחדות המלונות מראה שאת השכר הגבוה ביותר בענף המלונות מקבלים העובדים במלונות של הרשתות הגדולות הפועלות בירושלים, תל אביב אילת וים המלח. העובדים במלונות חיפה, טבריה, נתניה ונהריה מקבלים שכר נמוך יחסית המסתכם ב-4,800 שקלים בממוצע. שחם אמר כי המענק החד פעמי ותוספת השכר הכלולים בהסכם החדש יהפכו את הענף האטרקטיבי יותר עבור מחפשי עבודה, בעיקר תושבי הפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully