וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסילבסטר: ערב אחד - 50 מיליון שקל

עדי דברת מזריץ

27.12.2010 / 8:30

הישראלים מכינים את הארנק לחגיגות השנה האזרחית החדשה, ובעלי העסקים מתכוננים להכנסות מהערב הרווחי, שצפוי להסתכם ב-50 מיליון שקל שיוציאו הבליינים

כ-350 אלף ישראלים ייצאו לבלות בערב ראש השנה האזרחית, שיצוין ביום שישי, ויוציאו כ-50 מיליון שקל בבילויים - כך עולה מבדיקה שערך אתר המסעדות 2eat בעבור themarker. מדובר בגידול של 15% לעומת ערב הסילבסטר בשנה שעברה, שחל באמצע השבוע.

לדברי מנכ"ל אתר 2eat, נעם שקד, "בערב הסילבסטר ההכנסות של מסעדות, ברים, ובתי קפה יגדלו בכ-25% לעומת ההכנסות בערב שישי רגיל". לדבריו, המבלים גם ישלמו יותר, בשל ייקור מחירים בשיעור של 22%-50% לעומת ערב רגיל וכן בשל צריכת אלכוהול רבה מהרגיל. ההוצאה הממוצעת לאדם תהיה 150-260 שקל.

עוד עולה מהבדיקה כי 92% מהמסעדות והברים (שאינם כשרים) יארגנו בעבור הערב ארוחות מיוחדות במחירים קבועים. "זה הערב הכי חזק שלנו בשנה", אומרת מאיה לוגסי, מבעלי המסעדה היפנית קיוטו בהרצליה פיתוח. "אנחנו כבר מלאים וצופים גידול של פי שניים במספר המבקרים ושל 50%-60% במכירות. צריך להבין שבערב כזה המסעדה מפוצצת משבע בערב עד שתיים בלילה ללא הפסק, אנשים מרשים לעצמם להוציא יותר כסף, ונמכר הרבה יותר אלכוהול".

במסעדות אחרות מתייחסים לסילבסטר ברגשות מעורבים, משום שיחול ביום שישי. "אנחנו מציעים תפריט של אכול ככל יכולתך ב-300 שקל בערב הסילבסטר, במקום 250 שקל ביום רגיל. רוב המקומות כבר שוריינו ואני צופה ביקוש של פי שניים יותר מבשנה שעברה", אומר עידן שושן, מבעלי מסעדת קאסה דו ברזיל בראשון לציון, שתערוך בסילבסטר קרנבל ברזילאי עם רקדניות, מתופפים ורקדני קפוארה.

"עם זאת, בדרך כלל ביום שישי יש לנו סבב אחד בשעה שבע בערב ואחד בתשע. ממה שאני רואה בינתיים, כל האנשים רוצים לבוא בסילבסטר רק לסבב המאוחר, הקרוב לחצות", הוא אומר. התוצאה, לדבריו, היא מכירות הנמוכות ב-25% לעומת יום שישי רגיל.

גם רשתות השיווק חוגגות

במועדון האוקטופוס בנמל תל אביב, שיערוך מסיבה בערב הסילבסטר בשיתוף עם מועדון tlv השכן, צופים גידול של יותר מ-40% במספר המבקרים במקום, מ-700 ביום רגיל ל-1,000 בערב הסילבסטר. דמי הכניסה למסיבה יהיו 50-70 שקל (לעומת 20 שקל ביום שישי רגיל), כך שההכנסות הצפויות נעות בין 50 ל-70 אלף שקל. לדברי ירון מלינסקי, מבעלי המועדון, הרווח הנקי צפוי להיות קטן מסכום זה בשל עלויות ההפקה הגבוהות.

בברים מתרגשים פחות לקראת ערב ראש השנה האזרחית ומסבירים כי חוגגי הסילבסטר מעדיפים מועדונים ומסיבות מיוחדות. "ברים עובדים פחות חזק בסילבסטר מאחר שאנשים לא רוצים ללכת לאותו מקום שאליו הם הולכים בדרך כלל", אומר נועם גזית, הבעלים של כמה ברים ובתי קפה בתל אביב ובהרצליה, בהם המעוז והשכן.

כדי ליהנות בכל זאת מהכנסות הערב, גם הברים של גזית יקושטו ויערכו מסיבות, מה שיביא להערכתו לגידול של 20% במכירות. גזית, שמחזיק גם בבית הקפה זוריק בתל אביב, מספר כי בתי קפה עובדים פחות טוב בסילבסטר: "נציע שמפניה במחיר מיוחד ומנה מיוחדת, אבל כנראה שנעבוד פחות טוב מערבים רגילים".

נהנות נוספות מהסילבסטר צפויות להיות רשתות השיווק, שבהן תירשם רכישה מוגברת של משקאות אלכוהוליים. "הסילבסטר הוא חג עם פידיונות גבוהים ממש כמו חגי ישראל, בעיקר בגלל המגזר הרוסי שמגיע אלינו", מספר עמית זאב, מנהל המכירות של רשת טיב טעם. "צריך להבין שהמגזר הרוסי לא חוסך בהוצאות לקראת הסילבסטר וזה בשבילם חג ממש כמו פסח".

לדברי זאב, מכירות היין והאלכוהול בדצמבר עד כה היו כפולות מהמכירות בחודש רגיל: "עשינו במיוחד מבצעים במחלקות השתייה החריפה לאורך כל החודש ועד סוף דצמבר נמכור 270 אלף בקבוקי יין ואלכוהול. בנוסף, נמכור 11 טון קוויאר לעומת שתי טונות בחודש רגיל".

מהשבוע שעבר, מספר זאב, החלה הרשת לרשום גידול במכירות של 10%-20% לעומת ימים רגילים, ובימים רביעי וחמישי הקרובים צופים ברשת הכפלה של הפידיון. המוצרים הנמכרים ביותר הם: שתייה חריפה, קוויאר, סלמון מעושן, בשר בקר ובשר לבן וגבינות מיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully