וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי הליסינג ישלמו על הדלק מכיסם?

דניאל שמיל

27.12.2010 / 8:20

מחירי הדלק המאמירים בעולם גורמים לבכירים בענף הליסינג להעריך כי בעלי הרכב מהחברה ייאלצו לשלם על הביקורים בתחנות הדלק בעצמם

"עליית מחירי הדלק תשאיר את העובדים עם רכב חברה" - כך אמר אתמול מנהל צי רכב גדול, בתגובה לעלייה הצפויה במחירי הדלק ב-7.10 שקלים לליטר בנזין 95 ב-1 בינואר. "הנהגים רואים כמה יקר להחזיק מכונית פרטית, ויישארו עם מכונית הליסינג - למרות עליית שווי השימוש", הוסיף.

יגאל רסקין, מנהל צי הרכב של וורינט, סבור כי הציים לא עיכלו עדיין את העלייה הצפויה. "כולם מחכים. אני צופה שאם המחיר יישאר גבוה בחודשים הקרובים, החברות יקבעו מכסה אישית לכל נהג והוא ישלם על חריגה ממנו. כיום מחיר הדלק מגולם במחיר הליסינג החודשי, אבל אולי זה ישתנה, והנהגים יצטרכו לשלם על הדלק", אמר.

נועם קום, יו"ר פורום נוהגים היי-טק, אמר בתגובה כי אינו בטוח שהנהגים יישארו בציי הרכב: "הנהגים בציי רכב שוקלים את כל ההיבטים ובודקים מה משתלם יותר. מי שנוסע הרבה ק"מ יעדיף להישאר בליסינג".

קום הוסיף: "עליית מחירי הדלק ב-2008 והמשבר הכלכלי הביאו את החברות לנקוט צעדים ולקבוע מכסות דלק לכל עובד". במטריקס, החברה שבה מנהל קום את צי הרכב, מעודדים נהגים לתדלק לפני עליית מחירי הדלק ויעבירו להם החזר של 50% מהסכום שחסכו עבור הדלק.

קום מעריך כי דווקא שי אגסי - יזם ומנכ"ל בטר פלייס, המקימה תשתיות ומערך תמיכה עבור כלי רכב חשמליים - ייהנה מעליית מחירי הדלק. "בסוף השנה מתחיל ניסוי במכוניות חשמליות, והעלייה במחירי הדלק תהפוך אותן לאטרקטיביות יותר", אמר. בטווח הקצר יותר, קום מעריך כי הם יעדיפו את הקנייה של מנועים קטנים עם מגדשי טורבו, החסכוניים יותר בדלק.

רסקין מחכה דווקא למכוניות היברידיות זולות יותר. בשנה הבאה ישווקו בישראל גרסאות היברידיות להונדה ג'אז וטויוטה אוריס, שצפויות להוריד את המחירים של מכוניות אלה בשוק.

עם זאת, בכיר בענף ציי הרכב אומר שקשה מאוד לגרום לנהגים לעבור למכוניות חסכוניות יותר: "הנהגים בליסינג לוקחים את המכונית שהם צריכים, ואם יש להם ארבעה ילדים הם לא ייקחו מכונית קטנה. גם הנהלות החברות לא נותנות דוגמה. אתה לא רואה אף מנכ"ל נוסע במכונית היברידית, אלא במכוניות הכי מפוארות והכי יקרות".

שמעון סודאי, מנהל צי הרכב של בזק בינלאומי, אומר שעליית מחירי הדלק היא רק קצה הקרחון: "בינואר יעלו כנראה גם את אגרות הרישוי ואת המחיר של בדיקות זיהום האוויר. משרד האוצר מממש את המלצות oecd להעלות את מס השימוש על רכב. הבעיה היא שהם שכחו את החלק הראשון של ההמלצות - להוריד את מס הקנייה".

סודאי מוסיף כי "בעוד שנה-שנתיים, כשהתחבורה הציבורית תשתפר, אנשים יעברו לאוטובוסים ורכבות, כי מחיר האחזקה של מכונית כבר נהיה בלתי נסבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully