וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון נערכת למכרז לרכישת השליטה באזורים

מיכאל רוכוורגר

27.12.2010 / 8:04

המרוץ לרכישת השליטה באזורים נמשך: גם חברת שיכון ובינוי נדל"ן של שרי אריסון, תתמודד על המכרז לשליטה בחברת המגורים הגדולה בישראל, שייערך בתחילת השנה החדשה

המרוץ לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן אזורים (-0.06% , 1598.0) ממשיך, כשמתמודדים חדשים נערכים לרכישת השליטה. ל-TheMarker נודע כי גם שיכון ובינוי (-0.85% , 971.7) נדל"ן מקבוצת אריסון של שרי אריסון נערכת להגשת הצעה במכרז, שיתקיים בשבוע הראשון של ינואר.

שיכון ובינוי היא אחת מחברות הנדל"ן החזקות והנזילות במשק ולא צפויה להתקשות להשלים את העסקה. שיכון ובינוי נדל"ן נחשבת מהגדולות בתחומה, ונהנית ממלאי של אלפי קרקעות. בתוך כך, אתמול הודיעה שיכון ובינוי הציבורית (החברה האם של שיכון ובינוי נדל"ן) על זכייה במכרז ממשלתי בטנזניה בהיקף של 50 מיליון דולר (ראה עמוד 57).

אחת הקבוצות הבולטות שיתמודדו על המכרז מורכבת ממשקיעים גרמנים בראשות המיליארדר לודוויג מרקל, בנו של אדולף מרקל ונצר לאחת המשפחות העשירות באירופה. קבוצות ישראליות בולטות שיתמודדו במרכז הן חברת יו.קי.וואן של ליאו נואי ועמיר בירם, חברת קרדן נדל"ן מקבוצת קרדן של יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, וכן קבוצת אביב וצחי מרקור, הבעלים של חברת חניוני הצלחה. בעבר הוזכרו כמתעניינות באזורים החברות קנדה ישראל וי.ח דמרי.

את המכרז מרכזים קותי גביש, היועץ הפיננסי של בוימלגרין קפיטל, החברה האם של אזורים, ועו"ד רובי בכר, שותף במשרד עורכי הדין פישר-חן-בכר. מי שהוביל את מכירת השליטה באזורים הוא בנק מזרחי טפחות, הנושה העיקרי של בוימלגרין קפיטל.

הבנק העניק לחברה הלוואה של כ-700 מיליון שקל ב-2006, ששימשה את בוימלגרין לרכישת השליטה באזורים (63.8%) תמורת כ-1.2 מיליארד שקל. כנגד ההלוואה שיעבד בוימלגרין את אחזקותיו באזורים למזרחי טפחות.

לפי המתווה המרכזי המתגבש, הרוכש יציע מחיר תמורת כ-51% ממניות אזורים. העסקה תתבצע לפי שווי של כ-700 מיליון שקל - כ-10% יותר משוויה בבורסה. בנוסף, יעניק הרוכש למזרחי טפחות אופציה להשאר עם כ-13% ממניות אזורים. ואולם לצורך העסקה, המניות לא יחושבו לפי השווי הנוכחי, אלא יגלמו פוטנציאל לאפסייד עתידי בעת רכישת המניות בידי המשקיע החדש בשווי גבוה יותר, כפי שייקבע בין הצדדים. שאר החוב ייפרס על פני תקופה ארוכה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully