וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים בוחנת: מה יהיה עתיד ביה"ח "ביקור חולים"

אריאל נוי

27.12.2010 / 11:20

עובדי בית החולים "ביקור חולים" ממתינים מחוץ למשכן הכנסת לתשובת ועדת הכספים בנוגע לעתידם. הוועדה דנה במתן סיוע כספי משמעותי שיימנע את סגירת בית החולים המדשדש

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל)

האם המדינה תכריז על מענק סיוע משמעותי לבית החולים "ביקור חולים"? בנושא זה דנה הבוקר (שני) ועדת הכספים של הכנסת, שבוחנת כיצד ניתן לסייע לבית החולים הפרטי בירושלים, הנמצא במצוקה כלכלית המאיימת על המשך קיומו.

בזמן הדיון על עתיד בית החולים, התכנסו מול הכנסת למעלה מ-100 רופאים, אחיות ועובדים נוספים, במטרה להפעיל לחץ על חברי הוועדה, שיכולים לכפות על האוצר לאשר את המענק של בית החולים.

אל המפגינים יצאה ח"כ רחל אדטו, החברה בועדת הכספים. וקראה להם לא לוותר ולא להתייאש . אדטו אמרה כי הכרחי להשאיר את בית החולים במתכונתו והיא תעשה הכל בדיון היום על מנת שתתקבל החלטה שתסייע לביקור חולים.

לדברי אחת המפגינות ואחות בחדר המיון של בית החולים מזה 40 שנים, ציפי לוי, סגירת בית החולים ישאיר עובדים רבים ללא פנסיה וללא שום בסיס כלכלי.

דיון ועדת הכספים על עתיד בית החולים נבע מהצורך לסיוע כספי משמעותי, שלדברי אנשי הבית החולים, הינו מהותי להמשך קיומו של המקום. כך למשל, בשל המצוקה הכספית, התפטר הוועד המנהל של "ביקור חולים", לאחר שנדחתה בקשתו המוקדמת בנושא.

לעמוד על הרגליים לבד

לפני כשבועיים הודיע יו"ר הוועד המנהל של עמותת "ביקור חולים", ד"ר יורם בלשר, שאם עד סוף חודש דצמבר לא יינתן סיוע חד-פעמי דחוף בסך של 30 מיליון שקל לבית החולים, יאלץ המוסד לסגור את שעריו.

לדברי יו"ר ועד הרופאים בבית החולים, ד"ר אפי הלפרין, "על חברי הוועדה להציב מול עיניהם את האירועים בהם אפשר מיקומו המיוחד של בית החולים מתן עזרה מיידית לנפגעים, ומכאן את נחיצותו של בית חולים כללי וציבורי, עם חדר מיון איכותי, לבריאותם של מאות אלפי התושבים באזור, העובדים והמבקרים במרכז העיר מדי יום ביומו, ולתמוך בהמשך קיומו של 'ביקור חולים' במיקום חיוני זה".

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר צאקי זיו-נר, מסר כי "קשה להימנע מהחשש שכל בית חולים אחר, שישתף פעולה עם יוזמה זו, יאמץ אך ורק מרכיבים כלכליים-רווחיים של בית החולים ויזנח את המרכיבים החיוניים הדרושים להמשך תפעולו השוטף של בית החולים לרווחת תושבי האזור. לכן, הפתרון המועדף הוא לאפשר סיוע חד פעמי משמעותי לבית החולים, כדי שיעמוד אחת ולתמיד על רגליו בזכות עצמו".

כזכור, לאחרונה נשקלה האופציה לספח את בית החולים לאחד מבתי החולים הגדולים הנמצאים בירושלים, כמו למשל בית החולים "הדסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully