וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הביטחון גדל - על חשבון המשכנתאות

צבי זרחיה

27.12.2010 / 11:55

ועדת הכספים אישרה להעביר תקציב של 420 מיליון שקלים למשרד הביטחון מתקציב המשכנתאות שלא נוצל במשרד השיכון. בכך גדל תקציב הביטחון השנה ב-12 מיליארד שקל - בניגוד לתוכניות

תקציב הביטחון גדל השנה ב-12 מיליארד שקל ל-61 מיליארד שקל, כך טען הבוקר ח"כ חיים אורון (מרצ) על סמך נתונים שהציג משרד האוצר. אורון מחה על כך שבתחילת שנת התקציב הוצג כי תקציב הביטחון יגיע השנה ל-49 מיליארד שקל אך לפי הפירוט שנמסר הבוקר לוועדה יגיע תקציב הביטחון השנה ל-61 מיליארד שקל. כלומר, במהלך השנה נרשם גידול של 12 מיליארד שקל בתקציב הביטחון.

הדברים התגלו בעת שוועדת הכספים התבקשה הבוקר לאשר את הגדלת תקציב הביטחון לשנת 2010 בסך של 420 מיליון שקל. הכספים יועברו מתקציב המשכנתאות שלא נוצל במשרד השיכון. בבדיקת מסמך האוצר גילה אורון שתקציב הביטחון זינק בשנת 2010 לעומת התקציב המקורי.

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) מחתה על כך שהתוספת לביטחון נלקחת מהרזרבה וכן מתקציב לא מנוצל במשרד השיכון. לדבריה, דווקא בעת החירום הזו יש לנצל את תקציב השיכון להקמת יחידות דיור. בעקבות הביקורת של הח"כים עוכבה ההצבעה בוועדת הכספים על הגדלת התקציב לביטחון.

לדברי יעקב ברקאי רכז הביטחון באגף התקציבים, סך התוספת לביטחון בשנת 2009 הסתכמה ב-3 מיליארד שקל וסך התוספות ב-2010 הסתכמה ב-3.5 מיליארד שקל (לא כולל תוספת של 420 מיליון שקל שאותם התבקשה הבוקר הוועדה לפרט). ברקאי אמר כי מעבר לתוספת לביטחון של 3.5 מיליארד שקל בשנת 2010 הועברו לתקציב הבטחון עודפי תקציב של 3.5 מיליארד שקל בשנת 2009 וכן תקציבים נוספים שלא ניתן לפרט אותם. בעקבות הדברים הללו אושרה הגדלת תקציב הביטחון ב-420 מיליון שקל.

ח"כ יעקב אדרי (קדימה) אמר, כי "שקר נוסף נחשף אתמול בארסנל השקרים של הממשלה הכושלת הזו. בשעה שמשרד השיכון טוען שאין לו תקציב למשכנתאות, בתקופת משבר בדיור מחליטה הממשלה להעביר כספים מהשיכון אל מערכת הביטחון ולא לשימוש שאליו מיועד הכסף במקור. על שר השיכון לתת תשובות לציבור הזועק לדיור, מדוע הכסף לא נותר מלכתחילה למקור שלשמו נועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully