וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים קבעה: ביקור חולים לא ייסגר

אריאל נוי

27.12.2010 / 15:01

ועדת הכספים קבעה באופן חד משמעי כי לא תאפשר לביה"ח היחיד במרכז י-ם, ביקור חולים, להיסגר, ואישרה סיוע חד פעמי למוסד על סך 30 מיליון שקל שכעת ממתין לאישור האוצר

ועדת הכספים קבעה היום (שני) כי בית החולים ביקור חולים, העומד בסכנת סגירה - לא ייסגר. לדברי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), "ועדת הכספים מחליטה שאת בית החולים ביקור חולים לא סוגרים. בשנה וחצי הקרובות בית החולים ימשיך לפעול במקומו, עם עובדיו".

בדיון הוועדה בנושא מצוקת בית החולים ציין גפני כי יש להעביר למוסד סיוע בסך 30 מיליון שקלים, אולם ללא אישור האוצר, לא יועבר התקציב הנחוץ. לדברי יו"ר ועדת הכספים, "כל פתרון שיהיה לפי שלושת העקרונות הבאים יהיה מקובל: יישאר בי"ח במרכז העיר. יישארו כל העובדים או ימצא לכולם פתרון. כל החלטה שתתקבל לא תהיה בשנה וחצי הקרובים בשביל לתת לו ארכה.

גפני אמר כי משרד האוצר יידון בנושא בעוד יומיים עם אנשי משרד הבריאות, מטרה למצוא פתרון למצוקת בית החולים ועובדיו.

בזמן הדיון על עתיד בית החולים, התכנסו מול הכנסת למעלה מ-100 רופאים, אחיות ועובדים נוספים, במטרה להפעיל לחץ על חברי הוועדה, שיכולים לכפות על האוצר לאשר את המענק של בית החולים.

אל המפגינים יצאה ח"כ רחל אדטו, החברה בועדת הכספים. וקראה להם לא לוותר ולא להתייאש . אדטו אמרה כי הכרחי להשאיר את בית החולים במתכונתו והיא תעשה הכל בדיון היום על מנת שתתקבל החלטה שתסייע לביקור חולים.

לדברי אחת המפגינות ואחות בחדר המיון של בית החולים מזה 40 שנים, ציפי לוי, סגירת בית החולים ישאיר עובדים רבים ללא פנסיה וללא שום בסיס כלכלי.

דיון ועדת הכספים על עתיד בית החולים נבע מהצורך לסיוע כספי משמעותי, שלדברי אנשי הבית החולים, הינו מהותי להמשך קיומו של המקום. כך למשל, בשל המצוקה הכספית, התפטר הוועד המנהל של "ביקור חולים", לאחר שנדחתה בקשתו המוקדמת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully