וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה הצרכנית תזכה לשיניים?

27.12.2010 / 15:30

המועצה לצרכנות וח"כ כבל מגבשים הצעת חוק לפיה יוטל קנס על סך 10,000 שקל על בתי העסק שיתעלמו מהרפורמה הצרכנית ולא יקבלו בחזרה מוצרים כנדרש בתקנות משרד התמ"ת

צרכנים יקבלו פיצוי של עד 10,000 שקל במקרה שבית עסק מסרב להחזר כספי בהתאם לתקנות חדשות - כך על פי הצעת חוק שמגבשים המועצה לצרכנות וח"כ איתן כבל. הצעת החוק באה בעקבות הביקורת שעלתה עם כניסת התקנות החדשות, על כך שאין שאין מנגנון אכיפה אפקטיבי שיסייע לצרכן. כיום, בהעדר אכיפה פלילית, אין לצרכן כל תמריץ לתבוע את מימוש זכויותיו מעוסק המסרב להחזיר לו את כספו כמתחייב.

המועצה לצרכנות הקימה מערך של מעקב אחר אופן יישום התקנות על ידי בתי עסק כדי להבטיח את הצלחת הרפורמה הצרכנית, אך בינתיים טוענים במועצה כי אפשר לספור את התלונות על יד אחת. נראה כי מרבית העוסקים מיישמים את התקנות, חלקם אף אינם גובים את דמי הביטול כמתאפשר מהתקנות. ככל שתתברר יעילות הרפורמה יוחלט על הגשת הצעת החוק.

אחת הבעיות המרכזיות שעלו מהתקנות נגעו לענף הרהיטים ובמועצה לצרכנות צופים כי מבול התלונות יגיע לקראת פסח, התקופה בה ענף זה מתעורר. הטענה של חנויות ורשתות הריהוט היא שמכיוון שלא מדובר במוצר מדף אל כזה הדורש הזמנה מיוחדת גם אם הוא מופיע בקטלוג או בתצוגה בחנות, תקנות ההחזר הכספי עלולות לגרום להפסדים כספיים לבתי העסק.

מנכ"ל המועצה עו"ד אהוד פלג אומר כי הוא מקווה שלא יהיה צורך בתיקון החוק, וכי בתי העסק יידעו לנצל את התקנות החדשות כדי לפתוח דף חדש במערכת היחסים עם הצרכן, שתתבסס על מאמץ משותף לגרום לצרכנים להיות שבעי רצון מכל עסקה ולחזור שוב ושוב לאותו עסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully