וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלק יעלה לכולנו יותר - חוץ מלנוחי דנקנר

צבי זרחיה

27.12.2010 / 16:45

נכנעו לדנקנר? ועדת הכספים החליטה סופית להעלות ב-40 אגורות את הבלו על הבנזין, הסולר והפחם והקרוסין, אך המס על הפטקוק - דלק שנמצא בשימוש תעשיית המלט בלבד - נותר כשהיה

ועדת הכספים נכנעה אחר הצהריים ללחציו של מפעל המלט נשר, בבעלותו של נוחי דנקנר, והחליטה שלא להחיל את העלאת הבלו על הדלק שייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2011 על הפטקוק.

הפטקוק הוא דלק שנמצא בשימוש תעשיית המלט בלבד. המדובר בהפסד הכנסות מדינה ממסים של 36 מיליון שקל לשנתיים. הוועדה קיבלה את הצעתו של ח"כ אמנון כהן (ש"ס) שלא להחיל את ההעלאה על הפטקוק.

בעד אי החלת ההעלאה על הפטקוק הצביעו 9 ח"כים מול 4 שהתנגדו: חיים אורון (מרצ), שלי יחימוביץ' (עבודה), מגלי והבה (קדימה) ושי חרמש (קדימה).

במהלך ישיבת הוועדה פנו 6 לוביסטים ממשרד הלובינג תומר עמיר ועליזה גורן העובד עם נשר אל ח"כים בוועדה, ואל נציגי האוצר בניסיון לשכנעם להוציא את הפטקוק מתחולת הצו. לאחר יום שלם של דיונים והתרוצצויות נענתה הוועדה ללחציהם של הלוביסטים.

ח"כ אורי אורבך (המפד"ל), אשר זעם על הלחצים שהופעלו על הח"כים, סירב להשתתף בהצבעה. קודם להצבעה, אמר "תגידו לי אצל איזה לוביסטים אנו עובדים". ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) השיבה לו "אצל נוחי דנקנר".

לעומת זאת, החליטה הוועדה להעלות ב-40 אגורות את הבלו על הבנזין, סולר,פחם, קרוסין, לתקופה של שנתיים. העלאה של 20 אגורות לליטר תבוצע ב-1 בינואר 2011 והעלאה זהה נוספת תבוצע ב-1 בינואר 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully