וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שבוע המסחר נפתח במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

27.12.2010 / 23:26

מדד דאו ג’ונס, ירד ב-0.2% לרמה של 11,555 נקודות. AIG זינקה ב-9%. טבע נסוגה ב-1.5% לאחר עלייה של 3% ביום חמישי; סיסקו הוסיפה 2.5% בעקבות כתבה אוהדת ב"בארונ'ס"

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה שבועית רביעית ברציפות, נסגרו היום (שני) במגמה מעורבת ביום המסחר הראשון של שבוע המסחר האחרון של שנת 2010. חששות מפני האטה בצמיחה העולמית עקב החלטת הבנק המרכזי של סין שלשום להעלות את הריבית במדינה זו הפעם השנייה זה חודשיים, הכבידו על המדדים. מנגד, נרשמו עליות במגזר הפיננסי בעקבות הודעת חברת הביטוח AIG על קבלת קווי אשראי מבנקים מסחריים בראשונה מאז חילוץ החברה על ידי הממשל האמריקאי עקב המשבר לפני למעלה משנתיים.

מדד דאו ג’ונס, ירד ב-0.2% לרמה של 11,555 נקודות - לאחר שביום חמישי נסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז שלהי אוגוסט 2008; מדד S&P 500, שהשלים בשבוע שעבר שבוע רביעי ברציפות של עליות, עלה ב-0.1% לרמה של 1,257 נקודות; מדד נאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 2,667 נקודות.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר השלים בשבוע שעבר שבוע רביעי ברציפות של עליות, נסגר במגמה חיובית גם היום, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 3.39%.

AIG קיבלה קווי אשראי חדשים בסך 4.3 מיליארד דולר

חברת הביטוח האמריקאית המולאמת AIG, הנערכת לקראת פירעון הלוואות שקיבלה מהממשל האמריקאי, הודיעה היום כי קיבלה קווי אשראי חדשים בסך 4.3 מיליארד דולר מבנקים מסחריים, כתחליף לקו האשראי שהעמיד לרשותה הבנק הפדרלי של ניו יורק לאחר שהחברה חולצה על ידי הממשל בספטמבר 2008 אחרי שספגה הפסדי עתק בשוק נגזרי האשראי.

AIG, לשעבר חברת הביטוח הגדולה בעולם, מסרה כי המימון יסופק על ידי 36 בנקים מסחריים, וכי האשראי יועמד לרשותה ברגע שהחברה תשלים את פירעון ההלוואות שקיבלה מהבנק הפדרלי של ניו יורק.

קווי האשראי שהסכימו הבנקים המסחריים להעמיד לרשות AIG מהווים ציון דרך בתוכנית הארגון מחדש של החברה, ועתידים לסלול את הדרך תחילת מכירת 92% ממניות החברה שבידי משרד האוצר האמריקאי בשנה הבאה. מנכ"ל AIG, רוברט בנמשה, אמר בהודעה שפירסמה היום החברה כי השגת קווי האשראי החדשים "היא הצבעת אמון חשובה נוספת של השוק ב-AIG".

השגת האשראי הבנקאי המסחרי הראשון על ידי AIG באה לאחר שבתחילת החודש הנפיקה החברה אג"ח בשווי של שני מיליארד דולר - הנפקה ראשונה מאז חילוצה בשנת 2008.

טבע נסוגה לאחר שעלתה ביום חמישי בכ-3%

מניות ענקית הטכנולוגיה סיסקו מוערכות בחסר ומחירן צפוי לעלות בשליש לפחות מרמתו הנוכחית, העריך השבועון "בארונ'ס" בגיליונו האחרון. המגזין העריך כי סיסקו קרובה ליעדי הצמיחה בהכנסות ארוכי הטווח שלה, וכי מחיר המניה צפוי לחזור לפחות לשיא של 27 דולרים שרשם בשנת 2007. "בארונ'ס" ציין עוד כי המשקיעים מגלמים במחיר המניה "ספקנות רבה מדי" לגבי ביצועיה העתידיים של סיסקו.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: טבע נסוגה לאחר שעלתה ביום חמישי בכ-3% בעקבות הודעת מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) על דחיית בקשת ענקית התרופות הגנריות לאשר גרסה מרוכזת יותר של קופקסון שמיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. הסבר אפשרי לעליית המניה ביום חמישי הוא שהשוק מקבל את טענת טבע לפיה נימוקי FDA מוכיחים כי לא ניתן לאשר גרסה גנרית של קופקסון ללא ניסוי קליני מלא - דבר שיקשה על מתחרותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully