וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העין נערכת להכפלת מספר התושבים

שלומית צור

28.12.2010 / 10:02

הסכם לשיווק 8,660 דירות נחתם בין משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל לבין עיריית ראש העין. שר השיכון אטיאס: "אין עוד מקום במרכז שיש בו קרקעות זמינות כמו בראש העין"

אלפי דירות יוצאות לשיווק באזור המרכז: הסכם לשיווק 8,660 דירות נחתם אתמול בין משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל לבין עיריית ראש העין. יחידות אלה יהיו הבסיס לשכונה החדשה פסגות אפק בעיר. בהמשך עשוי המתחם לכלול 14 אלף דירות. ראש העין מונה 40 אלף תושבים, ועד 2025 אמורה הבנייה להכפיל את האוכלוסייה ל-80 אלף תושבים.

שר השיכון, אריאל אטיאס, הודיע כי משרדו פירסם את המכרז הראשון לשיווק 2,000 דירות במתחם, מתוכן ישווקו 700 דירות במכרז מחיר למשתכן - שבו זוכה הקבלן שהציע את המחיר הנמוך ביותר לרוכשי דירה ראשונה. "אין עוד מקום במרכז שיש בו קרקעות זמינות לבנייה כמו בראש העין. מדובר למעשה בהקמת עיר חדשה", אמר אטיאס. "יש ראשי ערים שלא מוכנים לשווק דירות במנות גדולות. ראש העין צריכה לשמש דוגמה", אמר.

אטיאס התייחס למתחמים ברובע ענק חדש בגבעות המזרחיות של ראש העין, שתוכניות הבנייה בהן עוכבו במשך יותר מ-10 שנים בשל עתירות משפטיות והתניות בהקמת תשתיות בעלויות גבוהות במיוחד. רק בשנה האחרונה הגיעו משרדי הממשלה להסכמות בנוגע להסרת החסמים, ותוכנית בניין העיר למתחמים הראשונים אושרה ב-2009.

בין היתר, נדרשו לאישור התוכנית הקמת מחלף וסלילת כביש עורקי חדש שיחבר את כביש 444 העובר עם כביש 5 ואף יחבר בין השכונות החדשות, בעלות של 300 אלף שקל. לאחר מגעים להסרת חסם זה הוחלט כי משרד התחבורה ומשרד השיכון ישאו בעלות באופן שווה. חסם נוסף היה השגת מימון להקמת קו ביוב אזורי. משרד השיכון נטל על עצמו מימון של 26 מיליון שקל, מה שהיווה התניה מוקדמת למתן תוקף לתוכניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully