וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרפתי שרוצה נתח משוק הסלולר בישראל

אמיתי זיו

28.12.2010 / 8:30

לידיעת הקורא פטריק דרהי: המכרז להכנסת מפעיל סלולר חמישי לישראל מעניין את המיליארדר גזביה ניאל, בעלי ענקית התקשורת הצרפתית free. ניאל בוחן את כדאיות המכרז בישראל

מכרז התדרים להכנסת מפעיל סלולר חמישי מעורר עניין רב בישראל - וגם בעולם. ל-themarker נודע כי ניאל, הבעלים והמקים של ענקית התקשורת הצרפתית free, מתעניין בהתמודדות במכרז ובהקמת חברת סלולר ישראלית חדשה, חמישית במספר. ניאל נעזר בשירותיו של מיכאל גולן שמבצע עבורו בדיקות לכדאיות המכרז ואף רכש ככל הנראה את מסמכי המכרז.

ניאל הוא המייסד ובעל השליטה בחברת iliad הצרפתית. הוא דורג בעבר במקום 18 ברשימת האנשים העשירים של צרפת עם הון מוערך של 2.3 מיליארד יורו. iliad היא בעלת מותג התקשורת הצרפתי free. החברה המציאה את חבילת הטריפל הצרפתית ב-2003, ומאז היא מובילת שוק בכל הנוגע לתמחור מוצרי תקשורת והוזילה את מחירי ה-adsl במדינה בכ-40%.

גולן היה מנכ"ל free הצרפתית, ולמעשה התחרה אז בחברת הכבלים הצרפתית של פטריק דרהי. לפני כשנתיים עלה לארץ, ומאז עבד עם דרהי בישראל והיה מעורב בניהול החברות הישראליות שבבעלותו: hot ומירס. לאחרונה עזב גולן את תפקידו הרשמי ב-hot, וכעת הוא חוצה שוב את הקווים חזרה ל-free.

נכון לעכשיו לחברה 400 עובדים ו-4.5 מיליון לקוחות פס רחב עם צפי הכנסות של 2 מיליארד שקל ב-2010. החברה מוכרת מוצר טריפל (אינטרנט, טלפון וטלוויזיה) במחיר של 30 יורו בחודש.

ב-2007 החליטה free לצרף גם חברת סלולר לקבוצה. בדצמבר 2009 זכתה החברה במכרז תדרים בצרפת בהשקעה של 240 מיליון יורו. החברה הסלולרית נמצאת בהליכי הקמה ותשיק פעילות מסחרית רק בסוף 2011 או בתחילת 2012.

free הובילה בצרפת אסטרטגיה צרכנית של מוצר פשוט וקל להבנה, ולא מן הנמנע כי אם וכאשר תפעל בישראל, תנקוט החברה אסטרטגיה דומה, שכן מוצר הסלולר הישראלי הוא מסובך יחסית.

מכרז תדרי הסלולר אמור להסתיים בפברואר 2011, ויאפשר לשתי חברות לרכוש מהמדינה את הזכויות על תדרי gsm ולהקים באמצעותם פעילות סלולרית. מתמודדת ודאית אחת היא מירס, שצריכה לשדרג את הרשת שלה. תחום התדרים השני פתוח לתחרות ועד כה הביעו בו עניין שלוש חברות: אקספון, של איש העסקים חזי בצלאל; קשרנט, של היזם יחיאל בן-שושן, שמאחוריו עומדת משפחת גרמזיאן הקנדית מרובת הנכסים; והמתעניין השלישי הוא ניאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully