וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר טס לסין לסגור את מכירת מכתשים

יורם גביזון

28.12.2010 / 8:45

נוחי דנקנר, מבעלי אי.די.בי, יצא לסין על מנת לסגור את מכירת מכתשים אגן לכמצ'יינה, שצפויה לרכוש את כל מניות הציבור בחברה, להפוך אותה לפרטית ולמחוק את מניותיה מהבורסה

נוחי דנקנר, מבעלי השליטה בחברת אי.די.בי אחזקות (0.72% , 12660.0), טס לסין במטרה להשלים את המשא ומתן על מכירת חברת מכתשים אגן (3.55% , 1750.0) לחברת הכימיקלים הסינית כמצ'יינה. מכתשים אגן דיווחה בסוף נובמבר 2010 על דרישתה של כמצ'יינה להפחית את שוויה של מכתשים לצורך העסקה מ-2.7 ל-2.4 מיליארד דולר. שווי זה משקף מחיר מניה של 20.3 שקל.

מניית מכתשים נסחרת במחיר של 16.9 שקל, כלומר 16% פחות ממחיר העסקה ומשקפת בכך את חששות המשקיעים בדבר השלמת העסקה ואת החשש שהסינים ילחצו ויקבלו הנחה נוספת מקבוצת אי.די.בי.

על פי הודעה של כור מהבוקר, כמצ'יינה תחזיק במלוא מניות הציבור במכתשים אגן וכן בכ-7% נוספים ממניות מכתשים שירכשו מכור. כל המניות הללו ירכשו במחיר שישקף שווי חברה למכתשים של 2.4 מיליארד דולר. לאחר הרכישה כמצ'יינה תחזיק בשעור של 60% וכור תחזיק ב-40% ממניות מכתשים.

במסגרת העסקה יקבל ציבור בעלי המניות של מ.א תמורה כוללת של כמיליארד ו-272 מיליון דולר עבור 53% ממניות מכתשים, וכור תקבל כ-168 מיליון דולר עבור מכירת 7% לחברה הסינית.

כמצ'יינה צפויה לגרום להעמדת הלוואת נון-ריקורס לכור בסך של 960 מיליון דולר, שתובטח במניות כור במכתשים בלבד ותהיה ניתנת לפרעון במזומן או באמצעות מניות אלה. ההלוואה תוחזר במלואה בתום שבע שנים ותישא ריבית משתנה והוצאות בשיעור אפקטיבי שנתי כולל של כ-6% (בהתחשב בשיעור הליבור הרלבנטי נכון למועד דוח זה). במשך ארבע השנים הראשונות הריבית תצטבר ולא תשולם. תנאי ההלוואה כפופים למסמכי הלוואה סופיים ולמספר אישורים וצפוי שיובאו לאישור דירקטוריון כור תוך מספר שבועות.

כמצ'יינה תתחייב להישאר בעלת המניות הגדולה במ.א למשך מספר שנים, וחברת השקעות דיסקונט בע"מ תתחייב שלא למכור את השליטה בכור למשך תקופה של לפחות שלוש שנים. כור תרשום במועד השלמת העסקה גידול בהון העצמי, הנאמד בשלב זה בכ-49 מיליון שקל, עקב שינויים בקרנות הון כתוצאה מהמכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully