וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיווק הדירות יופסק: עובדי המינהל פתחו בעיצומים

מאמצי הממשלה לשווק כמה שיותר דירות וקרקעות תקועים בשל הודעת המינהל למקרקעי ישראל על יציאה לעיצומים. העובדים מוחים על העומס הרב מאז החליטה הממשלה להתמקד במצוקת הדיור

מצוקת הדיור בארץ הובילה את הממשלה לדחוף ולשווק כמה שיותר קרקעות לבנייה ויחידות דיור, אולם נראה כי אנשי המינהל למקרקעי ישראל, האמונים על פעולות השיווק עצמן, נותרו בצד. בשל כך, הודיע היום (שלישי) ועד עובדי מינהל מקרקעי ישראל, כי החל ממחר בבוקר ייפתחו העובדים בעיצומים, במסגרתם יופסקו פעולות שיווק יחידות דיור חדשות וקרקעות, לא תתקיים קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני ולא יתקיימו ישיבות עם גורמים חיצוניים בכל מחוזות המינהל ובלשכה הראשית.

העובדים מוחים על השינויים החד צדדיים לטענתם, שביצע האוצר במבנה עובדי המינהל, תחת רפורמה שמבקש משרד האוצר לבצע במקום. כך למשל, במסגרת התקציב לשנת 2011 יועבר תקציב שכר עובדי איו"ש ממינהל המקרקעים, למנהל האזרחי. מוועד עובדי המינהל נמסר כי "מדובר בשינוי מבני וארגוני חד צדדי שלא סוכם במסגרת המשא ומתן. זוהי הפקרה של עובדי יו"ש, שמהווים חלק בלתי נפרד מהמינהל ומעובדיו לכל דבר ועניין למעלה מ-40 שנה".

עובדי המינהל סיפרו כי התמקדות הממשלה בהגדלת היצע הדירות והקרקעות לבנייה, הובילה לעלייה חדה בעומס העבודה, בעוד מצבת העובדים נותרה כשהייתה. "בשנת 2010 הופעלה הרפורמה בשיווק במינהל, כך שהוגדרו מחדש יעדי המינהל באופן שנוצרה תוספת עבודה רבה מאוד ולחץ והגדלת תפוקות, תוך העמסה משמעותית על כל עובדי המינהל שנדרשים להגדיל את התפוקות באופן משמעותי תוך מחסור ניכר בכח אדם", אמרו העובדים.

"אנחנו עובדים במציאות בלתי אפשרית ומתריעים על כך כבר מספר חודשים", סיפרו. "לצערנו כל בקשותינו נדחות בטענה השחוקה כי אנו נמצאים בעיצומו של מו"מ ליישום הרפורמה. אנו נדרשים לעבוד תחת לחץ רב וחוסר ודאות, צעדים חד צדדיים ועומס העבודה גדלים משמעותית, ומאידך אין הסכם שכר ואין תוספת לכח האדם".

לדברי העובדים, משרד האוצר "מייבש" את המינהל עד לסיום המו"מ, ובמקביל מבצעים צעדים אופרטיביים חד צדדיים במסגרת התקציב. "שר השיכון שמתהדר ברפורמה זו, זונח את עובדי המינהל, כך שהבטחותיו לאי פגיעה בעובדים והטבה עימם נזנחות אחת לאחת", אמרו.

יוזכר כי קיים סכסוך עבודה בתוקף כבר מחודש מרץ 2009 בין היתר בגין הסירוב לחתום על הסכם שכר חדש. מוועד העובדים נמסר כי ה"רפורמה" מתבצעת מבלי שסוכמו הדברים עם העובדים. מחוץ לשולחן המשא ומתן מתקיימת הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל בפרוסות ,הפתעות ומחטפים ובאופן חד צדדי.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אנו תמהים על העיצומים שכן המדינה וההסתדרות נמצאים במו"מ על רפורמה במנהל מקרקעי ישראל. לא נעשו שום שינויים מבניים במנהל שלא על דעת העובדים. ההפך הוא הנכון, העובדים קיבלו מענק כנגד הסכמתם להוצאת מכתבים לאזרחים בנושא הקניית הבעלות. כמו כן, לא נעשה שום שינויי בתקצוב עובדי המנהל האזרחי באיו"ש, אשר מאז ומעולם היו עובדי המנהל האזרחי אשר ממומנים ע"י המנהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully