וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאמה: שטייניץ מוכן לתת ערבויות לקידוח תמר

צבי זרחיה

28.12.2010 / 15:02

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הודיע כי שר האוצר הבטיח שהמדינה תהיה מוכנה לתת ערבויות לקידוח תמר. עוד אמר כי ייערך דיון בהמלצות ועדת ששינסקי בתחילת השבוע הבא

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), הודיע שוועדת הכלכלה תכונס ביום ב' הקרוב לדיון בהמלצות ועדת ששינסקי, בהשתתפות פרופ' יהודה ששינסקי ושר האוצר יובל שטייניץ. כמו כן הודיע שאמה כי הוועדה תקיים דיון נפרד בנושא המשקיעים הקטנים. שאמה הודיע ששר האוצר הבהיר לו שהמדינה תהיה מוכנה לתת ערבויות לפיתוח קידוח תמר, אולם לא הוגשה לאוצר כל בקשה בנושא.

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה, הוסיף כי "ערבות מדינה לא פותרת את הבעיה, כי הבנק שואל את עצמו אם העסק הוא כדאי מבחינה כלכלית. אנחנו לא רוצים סיוע - אנו רק רוצים שלא יפריעו לנו. צריך להחריג את תמר ולקיים הבטחות". ח"כ אלדד שאל את תדמור מדוע החברה לא תהיה מוכנה להחזיר את הזיכיון למדינה תמורת הכסף שהשקיעה בו עד כה. תדמור השיב כי "דבר כזה נקרא הלאמה".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) טענה כי "שר האוצר מנותק ולא מודע לעוצמות שיש לו כשהוא מדבר. פעם אחת הוא מחריג את תמר ודומיה מוועדת ששינסקי ויום לאחר מכן הוא לא מכחיש את השמועות שתמר לא תוחרג, יוצר נזק בלתי הפיך לכל מדינת ישראל. בסופו של דבר תמר תצטרך לתמחר את השיווק שלה בעלויות מכיסו של האזרח הקטן. שר אוצר שמתנהל באופן לא אחראי צריך להתפטר", קראה תירוש. לדבריה, שותפות תמר צריכה להגיש בג"ץ. לדבריה, תפנה למבקר המדינה לפתוח בחקירה.

דוד ויינברג, המייצג את המשקיעים הקטנים, אמר כי יש מערכת אפליה גסה שהמדינה יצרה בעצם הקמתה של ועדת ששינסקי. הוועדה גורמת במסקנותיה לאפליה בוטה כלפי הספקים הישראלים על ידי הטלת מס דרקוני שלא היה קיים עד כה.

ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה כי היא ביקשה ממבקר המדינה לחקור את הפטור ממס שניתן לחברת EMG.

צביקה ברודצקי, המשקיע במניות הקידוחים, אמר כי המרוויחים היחידים מששינסקי הם מרחב ו-EMG. היו"ר שאמה-הכהן אמר לברודצקי כי הודעתו שהוא פוקד אנשים לליכוד שיפעלו נגדו אינה מרתיעה אותו. שאמה-הכהן אמר כי "המדינה ואזרחיה ייהנו מהתמלוגים והליכוד ייהנה מחברים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully