וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה תובע: "אפריקה ישראל כופרת בהתחייבותה"

גלעד גרוסמן

28.12.2010 / 15:20

החשב הכללי לשעבר ושותפו תובעים את חברת אפריקה ישראל על סך 11.5 מיליון שקל, עבור התיווך במכירת האחזקות בכביש 6. "אפריקה כופרת בעזות מצח בהתחייבותה לשלם עמלה"

החשב הכללי לשעבר, פרופ' ירון זליכה ויו"ר איגוד המהנדסים במנהל התשתיות, דני מריאן, תובעים כ-11.5 מיליון שקל מחברת אפריקה ישראל, עבור ניהול התיווך במכירת אחזקותיה של אפריקה בחברת דרך ארץ, המפעילה את כביש 6. כמו כן, דורשים השניים במסגרת התביעה הוצאת צו עיקול זמני לנכסי החברה בשווי התביעה.

בתביעה, שהוגשה בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה על ידי עורכי הדין רז בן-דור ורונן מטרי נטען, כי אפריקה מנסה באופן ציני ופסול להתנער מהתחייבויותיה, כמו שנהגה בעסקות אחרות. האשמות התביעה אף הרחיקו וטענו כי מדיניות החברה היא שהסכם הוא "לא יותר מאשר המלצה בלתי מתחייבת". לטענת התובעים, לאחר שאפריקה קיבלה את שלה במסגרת ההסכם היא אינה רואה צורך לשלם את התמורה בגין הפעולות שנעשו עבורה.

זליכה ומריאן טוענים כי לאחר שאפריקה נכשלה לאורך זמן רב למכור את מניותיה בדרך ארץ, חתמו השניים על הסכם לפיו יקבלו 2% ממחיר העסקה ולשם כך פעלו רבות להביא את העסקה לפועל. לדבריהם, אפריקה צפויה להרוויח כ-500 מיליון שקל לפני מס אולם החברה "כופרת בעזות מצח בהתחייבותה לשלם עמלה".

תגובת אפריקה ישראל:

"דוברת אפריקה ישראל מוסרת כי החברה טרם קיבלה את כתב התביעה ומטבע הדברים אינה יכולה להתייחס לתכנה. יחד עם זאת, מהות טענותיהם של פרופ' זליכה ומר מריאן מוכרות לחברה ונוכח העובדה כי הן משוללות ביסוס ואינן משקפות את ההסכמות בין הצדדים, הן נדחו על ידי החברה. לכשתתקבל התביעה, תגיב עליה החברה במסגרת כתב ההגנה שיוגש מטעמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully