וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "משפחות ההון עושות במערכת כרצונן"

28.12.2010 / 16:00

ח"כ שלי יחימוביץ' יצאה בנאום חריף נגד הפחתת המסים של ראש הממשלה שישפיעו רק על העשירים. "אנחנו מדינה רקובה עם פערים בלתי נתפסים ומשפחות שעושות כרצונן במערכת הפוליטית"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' תקפה היום באופן חריף את מדיניות המסים של הממשלה על רקע הדיונים בנוגע לתקציב המדינה לשנים 2012-2011. בנאומה בכנסת בדיון בהצעת חוק התקציב, יצאה יחימוביץ' נגד המשך ההורדה במסים הפרוגרסיביים, המיטיבה, לטענתה, רק עם החזקים והעשירים. היא הבהירה כי מדובר ב"מתווה שיגרע מקופת המדינה הכנסות של בערך 7 מיליארד שקל ב-2011, וב-2012 יגרע מקופת המדינה 20 מיליארד שקל".

"האם יש לנו עודפי כספים בקופת המדינה, שאנחנו יכולים להמשיך להרשות לעצמנו את המשך המתווה של הרפורמה במס? התשובה היא לא, באופן חד-משמעי", שאלה-ענתה יחימוביץ'. "אני יודעת שכל בכירי האוצר מתנגדים לנתניהו ורוצים להקפיא את המשך הרפורמה במס וכך גם נגיד בנק ישראל. אני יודעת שה-oecd מתנגד לרפורמה במס בישראל".

לטענת יחימוביץ', מרבית הציבור אינו יוצא נשכר מההפחתה: "50% מהשכירים כלל לא מגיעים לסף המס. 75% מהאמהות לילדים שהן נשים עובדות לא מגיעות לסף המס. אל רוב הציבור ההפחתות האלה לא יגיעו לעולם. אל מעמד הביניים הן יגיעו בפרוטות, בסכומים שהם חסרי משמעות לחלוטין".

יחימוביץ' הוסיפה כי מעמד הביניים ירגיש את הקיצוץ רק כשייפגע ממנו. "הוא יחוש בזה במערכת חינוך מקוצצת, ואז הוא יאלץ לשלם לחינוך האפור מכיסו, הוא יחוש בזה במערכת בריאות פחות טובה, ואז הוא ישלם על ביטוחים משלימים וביטוחים פרטיים. הוא יחוש בזה כשיצטרך להתייצב בפני מערכת המשפט ואז יתוודע לתורים ולעומס הבלתי נסבל".

"מה מגדיל פערים יותר מהפחתות מסים?", המשיכה חברת הכנסת. "כשאתה נותן עוד למי שיש לו, האם זה טוב או לא? לנו זה טוב, החל מרמת השכר שלנו ומעלה זה טוב. מתחתינו, או שההשפעה היא שולית, או שזה לא יורגש כלל. קצץ בשירותים הציבוריים, הפחת מסים, והנה לך מתכון להגדלת פערים בחברה הישראלית. לא צריך להתאמץ יותר מדי".

"בואו נדמיין - ביטחון מוחלט למדינת ישראל, שלום על פני אדמות, מזרח תיכון חדש. אנחנו בטוחים, מוגנים וחיים בשלווה ובשלום, אבל אנחנו מדינה רקובה, עם פערים בלתי נתפסים בין עניים לעשירים, עם כמה משפחות הון שעושות כרצונן במערכת הפוליטית ועם רוב של עובדים במדינת ישראל שלא משתכרים יותר מ-20 שקלים ו-70 אגורות בשעה. איפה החזון הציוני, ועל מה אנחנו מגינים?", סיימה חברת הכנסת את דבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully