וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל במגמה חיובית

ואדים סבידרסקי

28.12.2010 / 17:00

יום המסחר השלישי לשבוע באחד העם ננעל בעליות שערים קלות על רקע החלטת הריבית אתמול. מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.2% לערכו

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום במגמה חיובית תוך עליות שערים קלות על רקע הודעת הריבית במשק לחודש ינואר, אשר נותרה ללא שינוי בפעם השלישית ברציפות. החלטה זו של בנק ישראל מטיבה עם שוק ההון המקומי, מאחר שאפיקי ההשקעה האלטרנטיביים ממשיכים לרכז עניין רב בהשוואה לדרכי החיסכון המסורתיות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ונסגר ברמה של 1,305 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 0.2% גם הוא ונסגר ברמת 1,206 נקודות. מדד מניות הבנקים עלה ב-0.2% ומדד מניות הנדל"ן התחזק ב-0.7%. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.65 מיליארד שקל, נמוך מהממוצע היומי של 2 מיליארד בשנת 2010.

איילת ניר, כלכלנית ראשית בבית ההשקעות IBI, אמרה בתגובה להודעת הריבית אמש כי פישר לא הפתיע את השוק. "הדבר היחיד שבנק ישראל שינה היה את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה, שהיתה 2.5% ועכשיו היא 2.6%", ציינה ניר והוסיפה כי בין הגורמים העיקריים שהביאו להחלטת הנגיד היה פער הריביות בין השקל לדולר. "כשבוחנים את השקל לעומת סל המטבעות - הנתון שבו משתמש בנק ישראל כדי לווסת את ייסוף השקל - ניתן לראות שרמת סל המטבעות היא הנמוכה מאז אוקטובר 2008. הדבר בהחלט מהווה בעיה ומונע מפישר להעלות את הריבית, שכן הוא חייב למנוע התחזקות נוספת של השקל - גם על רקע לחץ היצואנים".

מניית מכתשים אגן (6.75% , 1804.0), ריכזה עניין ומחזור מסחר גבוה במיוחד על רקע ההודעה על מכירתה לחברה הסינית כמצ'יינה. נוחי דנקנר, מבעלי השליטה בחברת אי.די.בי אחזקות (2.7% , 12910.0), טס לסין במטרה להשלים את המשא ומתן על מכירת חברת מכתשים אגן לחברת הכימיקלים הסינית כמצ'יינה. על פי הודעה של כור (9.93% , 8360.0) מהבוקר, כמצ'יינה תחזיק במלוא מניות הציבור במכתשים אגן וכן בכ-7% נוספים ממניות מכתשים שיירכשו מכור. כל המניות הללו יירכשו במחיר שישקף שווי חברה למכתשים של 2.4 מיליארד דולר. לאחר הרכישה כמצ'יינה תחזיק בשעור של 60% וכור תחזיק ב-40% ממניות מכתשים. במסגרת העסקה יקבל ציבור בעלי המניות של מ.א תמורה כוללת של כמיליארד ו-1.72 מיליון דולר עבור 53% ממניות מכתשים, וכור תקבל כ-168 מיליון דולר עבור מכירת 7% לחברה הסינית. סמוך לשעת הסגירה בבורסת תל אביב, הצביעו חוזים עתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על פתיחת מסחר חיובית תוך עליות מתונות עד 0.2%.

בזירות המסחר בארה"ב ממתינים היום לפרסום מדד אמון הצרכן לחודש דצמבר בארה"ב. מרבית הכלכלנים צופים אופטימיות מתגברת בקרב הצרכנים האמריקאים ומעריכים כי בחודש המסכם את 2010 תירשם עלייה חדה יחסית, מ-54.1% בחודש נובמבר - לרמה של 57.4%.

בזירת המקרו המקומית, הותיר בנק ישראל את הריבית במשק לחודש ינואר 2011 ללא שינוי ברמה של 2%. בבנק חוזרים על ההודעה מהחודשים האחרונים לפיה ההחלטה להותיר את הריבית עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמלית" שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

הפעם, בבנק ישראל מייחסים משקל יתר לפערי הריביות כגורם להחלטה וזאת לאחר שבתקופה האחרונה הגורם הדומיננטי היה מצבו של שוק הדיור המקומי. בבנק ישראל מציינים כי ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המפותחים המובילים נמצאות ברמות נמוכות וצפויות להישאר כך למשך זמן רב. על רקע זה, פער הריביות בין המשקים שצומחים מהר יחסית, וביניהם ישראל, למשקים המפותחים, המעודד תנועות הון לטווח קצר שלוחצות לייסוף המטבע המקומי, מהווה אתגר משמעותי לניהול המדיניות.

מנכ"ל בנק הפועלים (0.5% , 1802.0) ציון קינן, יו"ר הבנק יאיר סרוסי וראש החטיבה העסקית שמעון גל יגיעו בשבועות הקרובים לבייג'ין ויבחנו אפשרות של פתיחת סניף או נציגות של הבנק בבירה הסינית - כך נודע ל-TheMarker. ההחלטה על בייג'ין נפלה לאחר שהבנק בחן כמה ערים בסין, והגיע למסקנה כי מרב לקוחותיו יזדקקו לשירותיו בבירה. הפעילות העיקרית של בנק הפועלים תהיה מימון פעילות עסקית של לקוחות ישראלים הפועלים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully