וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לחגיגת בזבוז הדלק בצה"ל

דניאל שמיל

29.12.2010 / 8:20

החל מיום ראשון, יגביל צה"ל את השימוש בדלק עבור 10,000 הקצינים והנגדים בעלי ה"מכוניות הלבנות". מתקני הפזומט ייחסמו לחורגים מהמכסה החודשית ולובשי המדים יאלצו להוציא את הארנק

תוכנית הגבלת הדלק בצה"ל מתרחבת, ומיום ראשון הקרוב יתחיל הצבא בחסימת מתקני הפזומט של נהגים שחרגו ממכסת הקילומטרים שהוקצתה להם.

צה"ל מפעיל את התוכנית לחיסכון בדלק כבר כשנתיים, ובמסגרתה פותח ממסד נתונים המצליב את המרחק של כל נהג מהבסיס שלו או מיחידתו, ואת צריכת הדלק של כל מכונית. על סמך נתונים אלה ניתנת לכל נהג הקצבה חודשית בליטרים, הכוללת גם כ-60 ליטר (מכל דלק שלם) לצרכים אישיים.

כעת מסתיימת תקופה הניסיון והתוכנית תורחב לכ-10 אלף משתמשי מכוניות בצה"ל. לפי נתוני אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) של צה"ל, התוכנית יצרה חיסכון של 12% בצריכת הדלק של "המכוניות הלבנות" (כלי הרכב הצמודים של קצינים ונגדים) ותחסוך לצבא כ-5.5 מיליון ליטר דלק בשנה.

בצה"ל מפעילים בשנתיים האחרונות תוכנית התייעלות אנרגטית, הכוללת מעבר לחימום מים בגז במקום בסולר, מערכת חדשה לניהול הרכישה וההובלה של דלק, שתמנע אידוי או גניבה של דלק וגם התייעלות ברכש ורצון לעבור לכלי רכב חסכוניים יותר. לפי נתוני אט"ל, מדובר בחיסכון של 3.5 מילארד שקל בשלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully