וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2010: הפריפריה מככבת על מפת הנדל"ן

שלומית צור

29.12.2010 / 9:30

מנתוני רשת התיווך רי/מקס, שנת 2010 בנדל"ן הייתה שנת הפריפריה. אחרי המובילה הקבועה בעליות המחירים בתל אביב, ניצבות באר שבע, קרית גת ודימונה, שרשמו זינוקים של כ-40% במחיר

2010 היתה שנת הפריפריה - לפי רשת התיווך רי/מקס. אמנם את שיא עליות המחירים בשנה הזו רשמו דירות ארבעה חדרים בצפון הישן של תל אביב, אך מיד אחריהן נמצאים נכסים שמעולם לא כיכבו על מפת הנדל"ן בישראל, כמו דירות להשקעה בבאר שבע, וילות בקרית גת וקוטג'ים בדימונה.

הנתונים נמסרו במסיבת העיתונאים השנתית שערכה הרשת. זכיין הרשת בישראל, ברנרד רסקין, מסר שסניפי הרשת הגדילו את מספר העסקות שלהם בשנה החולפת ב-30% לעומת 2009.

כאמור, מממצאי הבדיקה שערכה הרשת בקרב הסניפים עלה כי דירת ארבעה חדרים בצפון הישן של תל אביב עלתה בשיעור הגבוה ביותר. דירה כזו נמכרה ב-2009 ב-1.7 מיליון שקל בממוצע, ואילו השנה קפץ מחירה ל-2.5 מיליון שקל - עלייה של 47%. במקום השני נרשם זינוק של 44% בדירות שלושה חדרים בבאר שבע, שמחירן הממוצע ב-2009 היה 250 אלף שקל, וזינק ב-2010 ל-360 אלף שקל.

העיר היחידה שבה נרשמה ירידה במחירי דירות יד שנייה היא נתניה, שבשנים האחרונות רשמה עליות מחירים גדולות. במיוחד אמורים הדברים לגבי דירות פנטהאוז - פנטהאוז שנמכר ב-2009 במחיר ממוצע של 3 מיליון שקל, נמכר ב-2010 ב-2.8 מיליון.

במסיבת העיתונאים התלונן רסקין על התנהלות הממשלה בתחום הבנייה. "משרד השיכון מפחיד את היזמים ומגרש אותם, בטענה שאם יבנו פרויקט הוא לא יהיה רווחי", אמר רסקין. "היזמים אכן חוששים לבנות ולכן אין בנייה חדשה, ובניגוד לתחזיות של הממשלה המחירים ימשיכו לעלות להערכתי ב-2011 ב-4%-12%. תפקידו של משרד השיכון הוא לשחרר קרקעות ולא להתערב בכדאיות הבנייה".

רסקין תקף בחריפות את יוזמת הממשלה לדכא פעילות של משקיעים המספקים דירות להשכרה: "כוונת הממשלה להוציא את המשקיעים מהשוק, לא מובנת לי. יש כל כך הרבה אנשים שרוצים לגור בשכירות, וזה מתאפשר רק בזכות דירות של משקיעים.

"כשהפוליטיקאים מדברים על הורדת מחירים למען זוגות צעירים, הם לא אומרים את האמת - שזוגות צעירים לא יתחילו את חייהם במרכז תל אביב או במרכז ירושלים. הם יתחילו את חייהם במקומות רחוקים יותר. באר שבע, למשל, אטרקטיבית מאוד לזוגות צעירים כי יש בה פתרונות תעסוקה, דיור, תרבות נגישות תחבורתית - והמגמה הזו תימשך שם". הלהיטים הבאים, לדברי רסקין, יהיו נתניה, יבנה, ראש העין, לוד והקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully