וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בכיר פורש מההסתדרות

חיים ביאור

29.12.2010 / 10:25

יו"ר האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, שי תקן, הודיע על עזיבתו את התפקיד בסוף חודש מרץ, לאחר 4 שנים בתפקיד. תקן צפוי לעבור למגזר הפרטי

יו"ר האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עו"ד שי תקן, המשמש גם ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, הודיע השבוע ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, על החלטתו לפרוש מתפקידו. תקן יעבור למגזר הפרטי.

תקן, שיעזוב בסוף מארס לאחר 4 שנים בתפקיד, היה שותף לכמה מהלכים משמעותיים שהוביל עיני, כגון המאבק נגד הלנת שכרם של עובדי הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות, המו"מ שניהלה ההסתדרות לגבי 3 חוקי תקציב, חתימת שני הסכמי שכר קיבוציים לעובדי המגזר הציבורי וניסוח שורה של תיקוני חוק המקלים על עובדים להתארגן ולהקים ועד שייצג אותם. כמו כן תקן היה שותף לניסוח החלק הכלכלי והחברתי בהסכם הקואליציוני שבין מפלגת העבודה והליכוד.

תקן טיפל גם בהצטרפותם להסתדרות של עשרות קבוצות עובדים וסייע להן להקים ועדי פעולה שייצגו אותם. הוא גם היה שותף לחתימה על הסכמי שכר ענפיים של עובדי שמירה והאבטחה, ניקיון, רשתות שיווק, בניין ודפוס. בהסכמי אלה נקבע בין היתר שכר מינימום ענפי גבוה יותר משכר המינימום במשק הקבוע בחוק.

נודע שתקן יעבור להיות שותף במשרד עורכי הדין פישר, בכר, וול אוריון ושות' ויעמוד בראש מחלקת דיני עבודה במשרד. תקן אמר בתגובה: "היתה לי הזכות לעבוד לצידו של עופר עיני בתקופה רבת הישגים. אני יוצא לדרך חדשה".

תקן הוא הבכיר השלישי הפורש מההסתדרות השנה. לפניו פרשו מנכ"ל ההסתדרות גדי לוטן, מנכ"ל חברת העובדים יגאל דן ומנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי מירה ארינובסקי. לפי הערכות גם יו ההסתדרות עצמו, עיני, עשוי לפרוש במהלך החודשים הקרובים – למגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully