וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה מתהפכת? היורו צונח מול השקל

ערן אזרן

29.12.2010 / 10:00

הרכישות של בנק ישראל בשוק המט"ח הצליחו לייצב את הדולר מול השקל, אולם הבוקר הגיע תורו של היורו לרדת. אנליסטים: החשש מאינפלציה ימשיך לדחוף את הזהב מעלה גם ב-2011

היורו נופל הבוקר מול השקל ב-0.8% לשער של 4.697 שקלים ליורו, בעוד שהדולר מתחזק ב-0.2% ונסחר בשער של 3.577 שקלים לכל 100 סנט. אתמול בשעות שלאחר קביעת השער היציג, רכש בנק ישראל כ-30 מיליון דולר, עקב ירידות של עד 0.4% שרשם המטבע האמריקאי. בעולם היורו מתחזק בכ-0.5% מול המטבע האמריקאי לשער של 1.3145 יורו לדולר אחד.

יש לציין כי נפחי המסחר הדלילים, המאפיינים את השבוע שבין חג המולד לראש השנה האזרחית, מביאים להעצמת התנועות בשוק המט"ח.

שלשום הודיע בנק ישראל כי החליט להותיר את הריבית במשק על כנה ברמה של 2%. בכך נשמר פער הריביות בין ישראל לבין העולם, והלחצים לייסוף השקל מתגברים. בבנק הדגישו בהחלטת הריבית שפירסמו כי אחד הגורמים הדומיננטיים להחלטה שלא להעלות את הריבית הוא המשך התחזקות מטבע המקומי מול הדולר.

בסקירה שפירסמה חברת הפורקס FXCM ישראל, נכתב כי החולשה בדולר בימים האחרונים מגבירה את הביקוש לזהב בעולם, וזוהי גם המגמה שצפויה בשנת 2011. "ההערכות הגורפות בשוק הן כי הבנק הפדרלי יותיר את הריבית בארה"ב ברמה אפסית גם ב-2011, וכמו כן, לאור השפל הנמשך בשוק הדיור והתעסוקה, קיימת סבירות כי הבנק אף יוציא לפועל סבב שלישי של הרחבה כמותית (QE3), מה שצפוי להחליש את הדולר גם בחודשים הקרובים ולדחוף את המשקיעים לזהב כאלטרנטיבה", נכתב.

ב-FXCM כותבים כי "הזהב היה המטאור של שנת 2010. מרמת השפל השנתית שנקבעה ב-5 בפברואר התחזק הזהב בלמעלה מ-30%. אחד הגורמים המרכזיים שעמדו מאחורי התיסוף בזהב היה השחיקה של המטבעות המרכזיים, ובראשם הדולר והיורו, והחששות מפני התפרצות של אינפלציה כתוצאה מההרחבה המוניטרית.

"המדיניות הכמותית השנויה במחלוקת של הבנק הפדרלי ליבתה את החששות מפני סחרור אינפלציוני שיתרחש בעקבות הצפת השוק בדולרים, ובעקבות כך עלה קרנו של הזהב (לצד יתר המתכות היקרות) כנכס גידור מפני אינפלציה. עד שיסתיים ביוני 2011 הסבב הנוכחי של הרחבה כמותית, יש להניח כי החששות מפני אינפלציה בטווח הבינוני והארוך ימשיכו וידחפו את הזהב לשיאים חדשים, אם כי בקצב מתון יותר לעומת 2010".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully