וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר חוק ההסדרים לשנים 2011-12

פנחס וולף

29.12.2010 / 15:00

בתום דיונים ארוכים, אישרה מליאת הכנסת את סעיפי חוק ההסדרים לתקציב 2011-12. שר האוצר: "תקציב המדינה טוב לחינוך, לקשישים, לאמהות העובדות, לחלשים ולכלכלת ישראל"

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את חוק ההסדרים לשנים 2011-2012 ברוב של 67 בעד לעומת 43 נגד. בעקבות העובדה שבאחד הסעיפים שנדונו בוועדת החוקה, הוועדה הגישה שני נוסחים להצבעה, דרש ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) לדחות את ההצבעה בשבוע, כפי שלטענתו מתחייב מתקנון הכנסת. "אי דחיית ההצבעה בשבוע תהווה הפרה בוטה של תקנון הכנסת. מבירור שערכתי עם מחלקת הייעוץ המשפטי של הכנסת, עולה כי לא מוכר לכך שבעקבות הצבעה על כפל גרסאות, התקיימה הצבעה על קריאה שלישית באופן מיידי". עם זאת, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין דחה את הבקשה.

"אנחנו מגישים היום תקציב טוב למדינת ישראל. תקציב של צמיחה לחינוך, לפריפריה, לסגירת פערים ולסיוע לחלשים" - כך אמר הבוקר (רביעי) שר האוצר יובל שטייניץ מול מליאת הכנסת בסיכום הדיון לקראת ההצבעות על תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2011-2012, בקריאה שנייה ושלישית.

לדברי השר שטייניץ, "האופוזיציה לא התייחסה כלל בנאומיה כאן לשנת 2010. לא דיברו על זה כי זו הייתה שנה מוצלחת, וכעת צריך להתמודד עם ההצלחה: יצרנו 100 אלף משרות חדשות, האבטלה חזרה למצב שלפני המשבר, ועם ההצלחה של הממשלה בהתמודדות עם המשבר קשה להתווכח".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תמך בדבריו של שר האוצר ואמר כי "יום לפני אישור התקציב התברר שיש נושא שנוי במחלוקת שהונחת עלינו. כנראה שלישראל ביתנו יש אקדח וירטואלי, ואני רואה בעניין הזה חבלה בתקציב המדינה. אם הם היו אומרים: 'התקציב רע', הייתי מבין. הם לא אמרו את זה. התקציב וחוק ההסדרים הם חוקים מצוינים".

קודם לכן עלה לבימת הנואמים ח"כ רוני בר-און (קדימה) ותקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בר-און אמר כי צפוי וברור שהאוצר יתמוך בתקציב, ובנוסף פנה לראש הממשלה ואמר: "די, מספיק. אתה מספיק חכם ונבון לדעת לבד. אתה הופך לנטל על מדינת ישראל. אתה יודע שעל כל רגע שאתה ממשיך לשבת שם בלשכה שלך, כשאתה לא חופשי לעשות דבר, אתה מסכן את מדינת ישראל. הממשלה שלך תקעה את התהליך המדיני".

בר און הוסיף בפנייתו לנתניהו ואמר: "הממשלה שלך הפכה את מדינת ישראל למנודה בעמים. הממשלה שלך לקחה את החברה הישראלית והפכה אותה לחברה שסועה, קרועה ומפולגת, ואתה וממשלתך אשמים. מי האידיוט שיעץ לך ללכת לראיון בערוץ 10. בצפייה הראשונה ריחמתי עליך. אחר כך ריחמתי עליי, ריחמתי עלינו".

עדכון ראשון: 10:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully