וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לתוצאות קידוח לווייתן: הופסק המסחר במניות השותפות

ליאור זנו

29.12.2010 / 14:06

ההערכות הרשמיות שפירסמה נובל ביוני האחרון היו ל-50% הצלחה למציאת טריליון רגל מעוקב גז טבעי



בדקות האחרונות הופסק המסחר היחידות ההשתפות של השותפות בקידוח הימי לווייתן 1 לקראת מסירת ההודעה בשעות הקרובות. המסחר הופסק ב (22.5%), (22.5%) ו (15%). זאת, עם סיום מבחני הלוגים החשמליים שבוצעו בקידוח.



ההערכות הרשמיות שפירסמה נובל ביוני האחרון היו ל-50% הצלחה למציאת 16 tcf (טריליון רגל מעוקב) גז טבעי. באוגוסט האחרון פורסם ב-themarker כי לפי הערכות פנימיות של נובל אנרג'י, כמות הגז הטבעי במאגר גדולה בכ-40% מהכמות עליה דווח בעבר.



לפני כחודש הגיעו השותפות אל שכבת המטרה במבנה הגיאולוגי התת-ימי הנמצא 135 ק"מ ממערב לחיפה. אז דיווחו השותפות על סימני גז בחול הקידוח והשוק חיכה להכרזה אודות גודל המאגר - מאחר שהאינדיקציות לגז היו ראשוניות בלבד ולא העידו עדיין על קיומו של מאגר גז טבעי.



אסדת הקידוח sedco express חצתה בקידוח לווייתן 1 שכבת מים של 1,634 מטר, והעמיקה עד כ-5,100 מטר מתחת לפני הים, אל שכבת החול הראשונה שבה נערכו הבדיקות הגיאולוגיות המתקדמות - שהיום פורסמו תוצאותיהן.



השלב הבא בביצוע הקידוח הוא העמקתו ב-700 מטר נוספים לשכבת הקרקע הנקראת מגיל אוליגוקן תחתון, שבה העריכה נובל את ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הנפט והגז הטבעי הניתנות להפקה בכ-3 מיליארד חביות נפט, בהסתברות גיאולוגית של 17%.



לאחר שלב זה בכוונת השותפות להעמיק אף יותר את הקידוח לצורך בחינת פרוספקט נוסף בשכבת הקרקע הנקראת מגיל קרטיקון תחתון. בשכבת חול זו, הנמצאת בעומק כולל של כ-7,200 מטר, העריכה נובל כי ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הנפט והגז הניתנות להפקה שווה ערך ל-1.2 מיליארד חביות נפט - ההסתברות לכך נמוכה יחסית ונאמדת בכ-8%.



בסוף 2009 סיימה נובל אנרג'י סקר ססמי תלת-ממדי (3d) שנמשך שלושה חודשים וכיסה שטח של כ-4,500 קמ"ר מול חופי ישראל. הסקר נערך בחמישה רישיונות של רציו-ים לשעבר - "עמית", "רחל", "דוד", "חנה" ו"ערן". את עיקר תשומת הלב משך מבנה לווייתן התת-ימי, המשתרע בשטחי "רחל" ו"עמית". שטחו של המבנה גדול פי 3.3 מזה של מבנה תמר ועומקו (מים וקרקע) מוערך ב-5,000 מטר. נובל העריכה כי ממוצע הפוטנציאל של עתודות הגז הטבעי שניתן להפיק במאגר זה מסתכמות ב-16 tcf. זאת, כשההסתברות להימצאות הגז במבנה זה הוערכה בידי נובל בשיעור גבוה של 50%, לעומת הסתברות של 35% בלבד, למשל, שניתנה לפני הקידוח במאגר תמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully