וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לבנוני: "חשש שישראל השתלטה על הנפט שלנו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.12.2010 / 11:09

הידיעה על תגלית הגז הגדולה מול חופי חיפה לא הותירה את הבכירים בלבנון אדישים. יו"ר הפרלמנט הלבנוני: "חשש שישראל השתלטה גם על בארות הנפט שלנו"

לאור הודעת חברת הקידוח "לוויתן" על תגלית הגז הגדולה מול חופי חיפה, יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי אמר הבוקר (חמישי) לעיתון הלבנוני "א-ספיר", כי "על לבנון לנקוט במספר צעדים: ללחוץ על האו"ם שישרטט את הגבול הימי בין לבנון לישראל מחשש שישראל השתלטה גם על בארות הנפט שלנו, לבחון בקפדנות את ההסכם הימי בין קפריסין לישראל כדי לוודא שאין פגיעה בזכויות הלבנונית, ולבסוף להורות לחברות הנוגעות בדבר למהר ולבצע קידוחים כדי שנוכל לשמור על זכויותינו".

מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, התבטא בחריפות גם הוא בנוגע לכוונה הישראלית לגרוף רווחים מגילויי הגז: "כל ניסיון ישראלי להפיק גז ממים שקיימת לגביהם מחלוקת עם לבנון למי הם שייכים תהווה הפרה בוטה של כל ההסכמים והאמנות הבינלאומיות", אמר לעיתון 'א-ספיר'. "על לבנון להגיש תלונה רשמית למועצת הביטחון נגד האויב הישראלי".

חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, מוחמד רעד, אמר לעיתון כי מדי יום ביומו "מתברר כמה ההיסטוריה אינה חסה על מי שמתמהמה להפיק רווחים מהעושר הלאומי, בין אם במים או בנפט". לדבריו, הדורות הבאים "ישפטו את ההתמהמהות הזו, שהגיעה לרמה של הפקרת הזכויות הלאומיות ובזבוז העושר של בנינו".

"תגלית הנפט שהתגלתה במים הטריטוריאלים מחייבת את כל הבכירים לגלות עירנות מירבית ולהשקיע את מירב המאמצים כדי להפיק ממנה תועלת", הוסיף רעד. "יש לדלג מעל כל הליכי הבירוקרטיה, שכן מדובר בפרובוקציה. יש למנוע מהאויב הציוני לשים את ידיו על ההון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully