וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לשעבר קצב צפוי לאבד את כל ההטבות למעט הפנסיה

צבי זרחיה

30.12.2010 / 13:35

לאחר הרשעתו, צפוי הנשיא לשעבר להפסיק ליהנות מהגמלה החודשית על סך 47,471 שקל, מתקציב שיועד לאחזקת לשכתו, להשתתפות בהוצאות ביתו ולרכב שרד

מומחים משפטיים מעריכים היום כי לאור ההרשעה בכל עבירות המין ופסק הדין החמור, יוטל קלון על הנשיא לשעבר משה קצב, והוא יאבד את כל התנאים, למעט הפנסיה.

קצב נהנה מגמלה חודשית מהמדינה בסך של 47,471 שקלים ומתקציב שנתי של 1.8 מיליון שקלים, המיועד לאחזקת לשכה במגדלי אביב ברמת גן ולהשתתפות בהוצאות ביתו בקרית מלאכי. נוסף על כך, המדינה מעמידה לרשותו רכב שרד מסוג אאודי A6, וכן נהג פרטי ומאבטחים. מימון הלשכה, היועצים, הרכב וההשתתפות בהוצאות הבית הם לכל החיים.

בשנת 2006 החליטה ועדת הכספים של הכנסת להגביל הטבות אלה לנשיאים לשעבר למשך שבע שנים ממועד פרישתם, ולראשי הממשלות למשך חמש שנים מפרישתם, בנימוק שלאחר תקופה זו הנשיאים וראשי הממשלה אינם זקוקים לתקציב לצורך יצירת קשר עם הציבור.

ואולם, בלחצו של קצב, שהיה אז נשיא מכהן, הוחלט שההגבלה במספר השנים לא תחול על קצב עצמו והוא ייהנה מההטבות הללו לכל החיים. זאת ועוד, קצב זכאי להחזר שנתי של 10,400 שקלים בגין עיתונים וטלפון.

בעקבות הגשת כתב האישום נגדו, החליטה ועדת הכספים המופקדת על תנאיהם של נשיאים וראשי ממשלות לשעבר, כי אם אחד מבעלי משרות אלה מורשע בעבירה שיש עמה קלון - יישללו ממנו התקציבים הממשלתיים להעמדת לשכה והתקציב השנתי בסך של 10,400 שקלים לעיתונים וטלפון. לפיכך, אם קצב יורשע בעבירה שיש עמה קלון, יישללו ממנו התנאים הללו.

ח"כ חיים אורון (מרצ), שעמד ב-2006 בראש ועדת המשנה בוועדת הכספים, תבע לאחר הגשת כתב האישום נגד קצב להקפיא את מימון הלשכה והיועצים של קצב, אך תביעתו לא הגיעה לכלל הצבעה.

קצב ימשיך לקבל את הפנסיה החודשית המגיעה לו כנבחר ציבור מהמדינה. זאת, עקב התנגדות הח"כים לפגיעה בגמלתם. גמלתו של קצב תועלה בינואר 2011 בכ-4%, שהוא השיעור החזוי של השכר הממוצע במשק שאליו צמוד שכר הנשיא. בשל הוותק של קצב בכנסת ובממשלה, גמלתו היא בגובה שכר הנשיא, שיגיע בחודש הבא ל-49,233 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully