וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תשדרג את שכרם של אבי גבאי וגיל שרון ותעניק לכל אחד אופציות נוספות בשווי 9 מיליון שקל

אמיר טייג

31.12.2010 / 7:13

שכרם השנתי של מנכ"לי בזק ופלאפון עשוי להגיע ל-4.7 מיליון ש'; אושר לחלק דיבידנד חריג של 3 מיליארד ש'



חגיגת המזומנים ב נמשכת, כאשר הפעם נהנים ממנה לא רק בעלי המניות אלא גם המנהלים והסמנכ"לים בחברות הקבוצה. במסגרת ישיבת הדירקטוריון שהתקיימה אתמול (יום חמישי) הוחלט על שני מהלכים מהותיים שמטרתם להעשיר את בעלי המניות ומנהלי החברה.



במסגרת ההחלטה הראשונה אישר הדירקטוריון להעניק אופציות בשווי כולל של 48 מיליון שקל למנהלי החברה, ולשורה ארוכה של סמנכ"לים. כמו כן הוחלט להעלות את משכורתם של שלושת המנכ"לים של חברות הקבוצה. במסגרת ההחלטה השנייה, אישר הדירקטוריון לבצע הפחתת הון בהיקף של 3 מיליארד שקל, ולחלק סכום זה כדיבידנד לבעלי המניות.



על פי החלטת הדירקטוריון, החל מינואר 2011 יועלה שכרם של אבי גבאי, מנכ"ל בזק הקווית, וגיל שרון, מנכ"ל פלאפון, מ-162 אלף שקל בחודש ל-175 אלף שקל. שכרו של איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי יעלה מ-100 אלף שקל לחודש ל-125 אלף שקל. שכרם של שלושת המנכ"לים יוצמד למדד. כמו כן הוחלט לשנות את תנאי הבונוס השנתי, ולהעלות את הבונוס המקסימלי מ-80% ממשכורתם השנתית ל-100%. כמו כן הוחלט כי תיקבע נוסחה לתגמול בגין ביצועי יתר בגובה של עד 125% מהשכר השנתי. המשמעות היא כי שכרם השנתי של גבאי ושרון, עשוי להגיע ל-4.7 מיליון שקל בשנה, כל אחד. שכרו של איציק בנבנישתי עשוי להגיע ל-3.4 מיליון שקל בשנה.



אך כאן לא הסתיים התגמול של מנהלי החברה. גבאי ושרון יקבל כל אחד במסגרת תוכנית האופציות החדשה תוספת של 3 מיליון אופציות השוות כיום לפי נוסחת בלק אנד שולס כ-8.81 מיליון שקל. בנבנישתי יקבל 2 מיליון אופציות בשווי של 5.9 מיליון שקל. יש לציין כי שרון וגבאי קיבלו בנובמבר 2007 במסגרת תוכנית האופציות הקודמת כ-5.25 מיליון אופציות כל אחד. שווי אופציות אלו בעת חלוקתן עמד על 14.7 מיליון שקל. גבאי עדיין מחזיק ביתרה של 2.84 מיליון אופציות לא ממומשות מתוכנית זו ושרון עדיין מחזיק 1.75 מיליון אופציות. בשנת 2007 קיבל בנבנישתי 2.5 מיליון אופציות בשווי של 7 מיליון שקל. מתוך מנה זו מחזיק עדיין בנבנישתי ב-833 אלף אופציות כאשר את היתרה ממש.



מלבד שלושת המנכ"לים יקבלו 10 סמנכ"לים בבזק כ-3 מיליון אופציות במצטבר. בן הנהנים, סמנכ"ל השיווק רן גוראון שיקבל אופציות בשווי של 1.2 מיליון שקל, סמנכ"ל הכלכלה דודו מזרחי (1.2 מיליון שקל), סמנכ"ל לקוחות פרטיים איתמר הראל (880 אלף שקל) וסמנכ"ל רגולציה שרון פליישר בן יהודה (880 אלף שקל). יש לציין כי שורה זו של סמנכ"לים נהנתה גם מתוכניתה האופציות של שנת 2007.



כאמור, לא רק המנהלים נהנים מחגיגת המזומנים. הדירקטוריון החליט לחלק לבעלי המניות דיבידנד חריג של 3 מיליארד שקל. על פי ההחלטה, החלוקה לא תתבצע במנה אחת, אלא תתחלק על פני 6 חלוקות דיבידנד חצי שנתיות בהיקף של 500 מיליון שקל כל אחת. בזק מחלקת כיום כ-100% מהרווח שלה פעמים בשנה, בחודש מאי ובחודש נובמבר. על פי ההחלטה, החלוקה החריגה תצטרף לחלוקה השוטפת במועדים אלו. יש לציין כי בזק נדרשת לקבל אישור בית המשפט כדי לבצע חלוקה חריגה זו, שכן היא נעשית מתוך ההון של החברה ולא מתוך הרווח השוטף. המנה הראשונה של הדיבידנד החריג תחולק בחודש מאי הקרוב.



"החלטת הדירקטוריון להמליץ על אישור החלוקה המתוכננת, התבססה על מסקנתו כי החברה עומדת במבחן יכולת הפירעון האמור, וכי לא קיים חשש סביר שהחלוקה תשפיע באופן מהותי לרעה על איתנותה הפיננסית של החברה, על נזילותה או על פעילותה במתכונת הקיימת", כך הוסבר בהודעתה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully