וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בדרכו לירידה שנתית של 6%

ערן אזרן

31.12.2010 / 10:15

למרות מסע הרכישות שערך נגיד בנק ישראל בשנה האחרונה, ממשיך הדולר להיחלש מול השקל, ורק היום איבד מערכו 0.5% נוספים. "פישר רכש השנה 10 מיליארד דולר אך לא הצליח לשנות את המגמה"

הדולר ממשיך גם הבוקר את מסע ההיחלשות, ומאבד במסחר בין הבנקים 0.5% לשער של 3.544 שקלים - בדומה למגמה בעולם. גם היורו מתחזק הבוקר מול הדולר ועולה ב-0.6% לשער של 1.33 דולרים ליורו. בישראל, מתחזק היורו בכ-0.5% לשער של 4.7319 שקלים ליורו. מתחילת החודש איבד הדולר 3.3% מול השקל, והוא בדרך לשנות את 2010 בירידה של 6%.

"בסיכום שנתי הפגין השקל עוצמה יחסית, זאת בניגוד להתחזקותו של המטבע האמריקאי מול מטבעות מובילים בעולם ובראשם היורו. מגמה זו נתמכה בנתונים הכלכליים החיוביים שהציג המשק הישראלי בשנה החולפת. אלו, בשילוב עם פערי הריביות הקיימים בין ישראל לבין השווקים המפותים הביאו לזרימת מט"ח ארצה", כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירה שפירסמו.

אתמול התערב בנק ישראל במסחר ורכש כ-200 מיליון דולר במטרה לעצור נפילה של 0.7% במטבע האמריקאי. הרכישה אמנם הצליחה למתן את מגמת ההיחלשות, אך הדולר סיים בסופו של יום בירידה של 0.5%.

בלאומי כותבים כי עוצמת המטבע המקומי הביאה בשנה החולפת התערבות מאסיבית מצד בנק ישראל, שרכש סכום כולל המוערך בכ-10 מליארד דולר. "התערבות זו הצליחה אולי למתן מעט את היחלשות הדולר אך לא הצליחה לשנות את המגמה", מציינים שם.

להערכת הכלכנים, התנהגות הדולר מול השקל תמשיך בתקופה הקרובה להיות מושפעת ממגמת המסחר בעולם, תוך שהשקל ימשיך להפגין איתנות". השקל יתחזק במידה והמטבע האמריקאי ייחלש בעולם, וישמור על יציבות במידה ותחול מגמה הפוכה. בעולם, צפוי המטבע האמריקאי להתנהג הפוך ביחס למפלס החששות של המשקיעים מפני חדלות פירעון אפשרית במדינות בגוש האירו: התגברות החששות תביא להתבצרות בדולר ולהיפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully