וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2011 והארנק שלכם: מה עולה יותר ומה פחות

חן הלפרן

1.1.2011 / 9:30

חשבון הטלפון יירד, חברות הסלולר ייחלשו אך הדלק יעלה יותר ועימו מחירי הבנזין לרכב הפרטי, הנסיעה באוטובוס וגם כרטיסי הטיסה לחו"ל. כך ייראה הארנק שלנו במהלך השנה החדשה

לאחר שנה הפכפכה של מאבקים על כיס הציבור, רפורמות בענפי המשק השונים ותנודות במחירי הסחורות בעולם, נראה כי שנת 2011 מביאה שורה של שינויים להם נאלץ להתרגל, לטובה ולרעה.

אז מה יעמוד בפנינו בשנה החדשה? ראשית נפתח בחדשות הטובות. לאחר מאבק ארוך ומייגע מול חברות הסלולר, מוריד משרד התקשורת את דמי הקישוריות שנאלצנו לשלם ביותר מ-70% לתעריף של 7.2 אגורות לדקת שיחה. כזכור, עד תחילת השנה האחרונה נדרשנו לשלם 25.1 אגורות לדקה. לפי המתווה עליו החליט שר התקשורת, גם מחיר זה ימשיך לרדת בכל שנה, עד 2014, בה יהיו דמי קישוריות 5 אגורות לדקה.

ההשפעה המיידית של התהליך הגיעה דווקא מצד התקשורת הקווית, כשחברת בזק הורדת מחיר הדקה מטלפון קווי לסלולרי - מ-34 אגורות לדקה ל-15 אגורות לדקה. כמו כן, מעתה יהיה קל יותר לעבור בין חברת סלולר אחת לשנייה מאחר וקנסות היציאה הופחתו והקנס המקסימלי שחברה תוכל לגבות הוא לפי שיכלול של החשבונית החודשית הממוצעת, כפול 8%, כפול מספר החודשים שנותרו ללקוח להתחייבות. בנוסף, ב-2011 כל מכשיר סלולרי שנרכוש יהיה פתוח לכל כרטיסי ה-sim בהם נבחר להשתמש.

בכלל, שנת 2011 לא צפויה להיות השנה של חברות הסלולר, שיתמודדו עם כניסת מתחרות חדשות בענף וכן עם כניסתן הצפויה לתוקף של 16 תיקונים צרכניים, שאמורים לשפר את מצב הלקוחות אל מול החברות הגדולות. כך למשל, יחויבו החברות לספק ללקוחות פירוט חשבון ברור שניתן יהיה להבין בקלות.

מעבר להשפעות החיוביות על הכיס של הצרכנים, גם החברות צפוית ליהנות מפחתת הוצאות בשנה הקרובה. כך, צפוי מס החברות לרדת בתחילת השנה מ-25% ל-24%. כדי לעודד חברות להרחיב את פעילותן בישראל. לפי המתווה המתוכנן, מס החברות ירד לחברות שייצאו לפחות 25% ממכירותיהן. חברות מייצאות מאזור המרכז ישלמו מס של 15%, וחברות מייצאות מהפריפריה ישלמו 10%.

עם זאת, במקביל להפחתת מס החברות צפויה התייקרות של תשומות בעקבות החלטת הממשלה על התייקרויות מחירי הביטוח הלאומי שמשלמים מעסיקים ושל מיסוי על סולר, בנזין ופחם.

ועכשיו לחדשות הרעות

בגזרת החדשות הרעות, ניתן לייחס את רוב הגזרות להתייקרות המס על הדלק, המצטרפת לעליית מחירי הנפט בעולם. ראשית, בהשפעה ישירה, החל מיום ראשון יעלה מחיר הבנזין 95 אוקטן בתחנות הדלק בשירות עצמי, ב-43 אגורות לליטר - אולם לא בזאת נגמרת עליית המחירים בגלל ה בדלק. כך, גם מחיר הנסיעה באוטובוסים יעלה ב-3%.

כמו כן, בעקבות העלייה במחירי הדלק, גם הנסיעה לחו"ל תעלה לנו יותר, לאחר שחברת אל על הודיעה על עדכון מחירים שיכולים להגיע עד לכ-20 דולר יותר לנסיעה.

עוד בגזרת החדשות הרעות, ניתן לצפות גם לעלייה גם בתחום הנדל"ן, כחלק ממאבק המדינה להוריד את מחירי הדירות שהאמירו והכבידו על גב הצעירים בשנה החולפת. אם בסוף שנת 2010 פעל בנק ישראל כנגד המשקיעים בנדל"ן, בשנת 2011 צפוי המאבק להחריף. בהתבסס על דבריו של נגיד בנק ישראל, עלינו לצפות לצעדים נוספים להקשחת תנאי המשכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully