וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטני הממשלה פותחים במאבק על תוספת שכר

מאת חיים ביאור

31.12.2010 / 15:00

700 המשפטנים בלשכות המשפטיות של משרדי הממשלה חיכו לסיום שביתת הפרקליטים - ודורשים תנאים דומים: "גם אנו נלחמים יום-יום למען האינטרס הציבורי"



>> זמן קצר לאחר שפרקליטי המדינה החליטו על סיום שביתתם בת 43 הימים, החליטו אתמול המשפטנים במשרדי הממשלה לפתוח במאבק בדרישה לקבל את תוספות השכר שהובטחו לאנשי הפרקליטות.

לפי הסיכום שהושג שלשום בהתערבות נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, 860 הפרקליטים יקבלו תוספת של 12% לשכרם, והשופט בדימוס סטיב אדלר ישמש בורר ויכריע בעניין התוספת לרכיבים נלווים, כגון אחזקת רכב ושימוש בטלפונים סלולריים.



700 המשפטנים בלשכות המשפטיות של משרדי הממשלה - שאינם מועסקים בפרקליטות - החליטו לפתוח במאבק לקבלת תוספות זהות לאלה שיקבלו אנשי הפרקליטות. בפנייה דחופה ששיגרה אתמול עו"ד טלי ארפי, מהמחלקה המשפטית של משרד האוצר, ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, היא כותבת כי החלטת הממשלה ממארס 2009 קובעת שיש לצמצם את הפערים בשכר ובתנאי ההעסקה בין הפרקליטים למשפטנים.



"בעקבות פריצת הדרך במאבקם של אנשי הפרקליטות אנו מזכירים לך, כעמית למקצוע, שתנאי עבודתנו פחותים בצורה משמעותית מתנאיהם הנוכחיים של עמיתינו הפרקליטים", כתבה ארפי לניסנקורן. "אף אנו, כעמיתינו, נלחמים יום-יום למען הגנה על האינטרס הציבורי, תוך עומסי עבודה גדלים והולכים ושכר ירוד. בחרנו להמתין לסיומה של שביתת הפרקליטים, ובעקבות הישגיהם אנו מבקשים לשפר את תנאינו". ארפי מבקשת מההסתדרות "לבחון את דרכי ההתארגנות למאבק על שכרנו".



יו"ר איגוד המשפטנים במשרדי הממשלה, יורם שגב, אמר כי ימליץ בפני מוסדות ההסתדרות לתמוך במאבק המשפטנים.



דובר משרד האוצר אמר בתגובה: "התרענו שלאחר השגת הסכם עם הפרקליטים יבואו שאר המשפטנים בשירות המדינה ויעלו תביעה דומה. נתמודד עם כך בבוא העת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully