וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקומות הבילוי חגגו זינוק בהכנסות בערב הסילבסטר

עדי דברת מזריץ ורותי לוי

2.1.2011 / 9:40

ערב הסילבסטר 2011 רשם עימו עלייה של 40% בהכנסות המועדונים והברים בישראל. יותר מ-10,000 מגשי פיצה הוזמנו במהלך הלילה ובשבת בבוקר היתה עלייה של עשרות אחוזים בהזמנות אינטרנט

"הסילבסטר ענה על כל הציפיות ואפילו קצת יותר" - כך אמר אתמול רונן מיילי, יו"ר איגוד הברים והמועדונים בישראל. מיילי מעריך כי בתל אביב חגגו כ-300 אלף איש במסעדות, בברים, במועדונים ובבתי הקפה - כמות הגדולה ב-50% מיום שישי רגיל. "התפוסה היתה מקסימלית על פי חוק, אך גם התחלופה של המבלים במקום היתה גבוהה מאוד. היה גידול של 30%-40% בהכנסות מיום שישי רגיל".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי בליל שישי נסגרו 15 פיצוציות ועשרה מועדונים בשל הפרת תנאי רישוי (מכירת אלכוהול לקטינים או אחרי השעה המותרת בחוק לפיצוציות ובשל תפוסת יתר), רובם בתל אביב. "זה היה מטורף. הגיעו למסיבה 2,000 איש, אבל נכנסו רק כ-1,200, כי לא היה יותר מקום", מספר ירון מלינסקי, מבעלי מועדון האוקטופוס בנמל תל אביב. במסיבה, שנערכה עד 5 לפנות בוקר, הופיעה הזמרת דנה אינטרנשיונל. בנוסף להכנסות הרגילות של המועדון, הבעלים שילשלו לכיסם כ-90 אלף שקל רק ממכירת כרטיסים לאירוע (50 שקל במכירה מוקדמת ו-80-100 שקל בערב המסיבה).

בחברה הסקוטית, יבואנית ומשווקת משקאות חריפים, מספרים על עלייה של 20% במכירות לעומת סילבסטר 2010. "לפי הכמות האדירה שקנו מאתנו חנויות שמוכרות לאנשים פרטיים, אנחנו מבינים שהיתה כמות אדירה של מסיבות ואירועים פרטיים", אומר דן ליאור, מנכ"ל ובעלי החברה הסקוטית.

"בארבעת הימים שלפני הסילבסטר עבדנו במשמרות כפולות כדי לעמוד בלחץ ולספק לחנויות סחורה, אחרי שהן מכרו את כל מה שקנו", אמר ליאור. "בשנים האחרונות אנשים עשו פחות מסיבות בבית, וכנראה שזה השתנה. השנה גם היו הרבה מקומות כשרים שהצטרפו לחגיגה, בעיקר בתי מלון, על אף שהיה מדובר בשישי בערב ובחג אזרחי".

יורד גשם? נזמין פיצה

עם זאת, ערב שישי הגשום עצר כנראה מרבים נוספים לצאת מהבית, וברשת דומינו'ס פיצה נרשמו שיאי הזמנות - עם עלייה של כ-45% במספר המגשים שהוזמנו לעומת ערב שישי רגיל - עם יותר מ-10,000 מגשי פיצה שהוזמנו.

"בלילה היו שני גלים של הזמנות. שיא ההזמנות היה קצת לפני 12 בלילה, וגל נוסף היה לפנות בוקר, שאינו אופייני בדרך כלל, כנראה של בליינים רבים שחזרו הביתה רעבים ממסיבות השנה החדשה וגרמו לתנועה ערה", אמר יוסי אלבז, מנכ"ל דומינו'ס פיצה.

"בבוקר שבת ראינו עלייה של 30% במשלוחים לעומת יום רגיל - הרבה ג'חנונים, הרבה חמין והזמנות של אנשים שמצאו עצמם רעבים מאוד על הבוקר, אחרי לילה של מסיבות", מספר דניאל רחמים, מנכ"ל אתר המשלוחים משלוחה. "ואולם המכירות היו פחות טובות ממה שציפינו. אמנם ביחס ליום שישי רגיל היתה עלייה של 20% בכמות המשלוחים, אבל בסילבסטר 2010 היתה עלייה של 70%-80% וקריסה של כל המערכות, כי הוא יצא באמצע השבוע ולאנשים לא היה זמן לבשל. השנה, ככל הנראה, אנשים בישלו בבית והכינו ארוחות מושקעות".

ואולם לא כולם שמחו על כך שהסילבסטר נפל על יום שישי. בין היתר, מכיוון שהמסעדות והמועדונים מלאים בלאו הכי בימי שישי. "המסעדה היתה מפוצצת, אבל לא יותר מיום שישי רגיל, כי בשישי תמיד מלא", אמר דייוויד לוי, בעלי מסעדת אוונגרד. לדבריו, למרות שכמות המבקרים לא גדלה, המכירות היו גבוהות ב-10%-15% מיום שישי רגיל. "אנשים השתחררו ושתו יותר. אם היו מחתימים אותי עכשיו שכך תיראה כל 2011 - הייתי מסכים בשמחה", אמר לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully