וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: הביקוש לדירות חדשות ב-2010 עלה ב-3%

מנתוני הלמ"ס עולה כי עד חודש נובמבר 2010, עלו הביקושים לדירות חדשות בכ-3%. בדרום עלו הביקושים ב-48%, ובירושלים נרשמה ירידה של 15%

במהלך 11 החודשים החודשים הראשונים של שנת 2010, עלתה הכמות המבוקשת של דירות חדשות בכ-3% - כך עולה הבוקר (ראשון) מנתוני הלמ"ס. לפי הלמ"ס, נרשמה עלייה של כ-48% בביקושים לדירות החדשות במחוז הדרום, וירידה של כ-15%במחוז ירושלים.

למעשה, 35% מסך כל הדירות החדשות בחודשים ינואר-נובמבר 2010 (דירות חדשות שנמכרו ודירות שלא למכירה), היו במחוז המרכז וכ-7% במחוז ירושלים.

כמו כן, מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בתחילת דצמבר 2010 היה נמוך מזה שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד, למעט במחוז המרכז, שם נרשמה עלייה של כ-13% במספר הדירות. מהנתונים עולה, כי בנובמבר 2010 עמדה הכמות המבוקשת לדירות חדשות על כ-3,090 יחידות, מתוכן כ-1,940 דירות חדשות שנמכרו לציבור הרחב וכ-1,150 דירות שלא למכירה (שימוש עצמי של בעל הקרקע, "בנה ביתך", קבוצות רכישה, השכרה ועוד), רובן בבנייה ביזמה פרטית.

המידע שהציגה הלמ"ס מגיע מנתונים מוקדמים של סקר התחלות בנייה וסקר מכירת דירות חדשות בבנייה ביזמה פרטית (הנתונים לחודשים אוקטובר-נובמבר 2010 חלקיים), הנערכים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ביזמת ובמימון משרד הבינוי והשיכון, ומסקר התחלות בנייה ומכירת דירות חדשות בבנייה ביזמה ציבורית, הנערך על ידי משרד הבינוי והשיכון.

לפי הודעת הלמ"ס, הכמות המבוקשת של דירות חדשות מורכבת מהדירות החדשות שנמכרו, ומהדירות שלא למכירה (לשימוש עצמי של בעל הקרקע, ל"בנה ביתך", לקבוצות רכישה, להשכרה ועוד). בלמ"ס ציינו כי בהשוואת נתוני הסקר לנתונים אחרים כגון, מספר עסקות בדירות חדשות שמתפרסם על ידי מינהל הכנסות המדינה, יש להתחשב בהבדלים בין מקורות המידע, בהגדרות האוכלוסיות ובשיטות הנובעים, בין השאר, ממתן מענה למטרות שונות ולצרכים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully