וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל קנס את הפועלים במיליוני שקלים

אתי אפללו

2.1.2011 / 15:31

בנק הפועלים נקנס ב-7.5 מיליון שקל בגין הפרת חוק איסור הלבנות הון. ועדת העיצומים לתאגידים בנקאיים ציינה כי יש צורך באכיפה עיקשת ובלתי מתפשרת בנושא זה

בנק ישראל החליט להטיל על בנק הפועלים קנס בסך 7.5 מיליון שקל בגין הפרות של הוראות מכוח חוק איסור הלבנת הון.

ההפרות והליקויים מבוססים על ממצאי בדיקה של הפיקוח על הבנקים, שנערכה במרכז לבנקאות פרטית בינלאומית בסניף הירקון בשנת 2004, וכן על ממצאי דו"ח ביקורת של הפיקוח על הבנקים שנערך בשנים 2008-2007.

בשל ממצאי הבדיקה בפרשת סניף הירקון הוטל על הבנק עיצום כספי בסכום כולל של 6 מיליון שקל כאשר ההפרות היו אי דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון על פעילות בלתי רגילה. הדיווח נדרש על פי סעיף 9 לצו איסור הלבנת הון.

בגין ממצאי דו"ח הביקורת שנערך בשנים 2008-2007 הוטל על הבנק עיצום כספי נוסף בסכום כולל של 1.5 מיליון שקל. עיקר ההפרות של הצו עליהן הצביע דו"ח הביקורת נבעו מהיערכות לקויה של הבנק והפרות כגון: אי קבלה או שמירה של הצהרות על נהנים בחשבון, ניהול חשבונות למטרות קהילתיות וחשבונות של עורכי דין עבור כלל לקוחותיהם שלא בהתאם להוראות הצו, אי דיווח על פעולות בלתי רגילות, אי חסימה של חשבונות של לקוחות שיש בעיה בפרטי הזיהוי שלהם ודיווחים שהועברו באיחור לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.

הקנס הוטל על ידי ועדת העיצומים לתאגידים בנקאיים שציינה שהקנס הגבוה במקרה זה מוטל כיוון שהיא מוצאת לנכון להדגיש בפני כלל המערכת הבנקאית את החשיבות שהיא מייחסת לקיומה של תרבות ציות למילוי אחר הוראות ונהלים ולאכיפה עיקשת ובלתי מתפשרת של משטר איסור הלבנת הון ובפרט במוקדים המנהלים חשבונות ללקוחות המהווים מוקד סיכון לעניין איסור הלבנת הון. עם זאת ציינה הוועדה כי הבנק נקט בצעדים נרחבים לתיקון הליקויים השונים, בבנק בכלל ובסניף הירקון בפרט, ולמניעת הישנותם. בהחלטתה לקביעת גובה הקנס התחשבה הוועדה בצעדים שנקט הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully