וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הגז בתמר ובים תטיס לא יוחרג מששינסקי

אבי בר אלי

2.1.2011 / 15:45

מפרטי מסקנות ועדת ששינסקי שיפורסמו מחר מסתמן כי מאגרי תמר וים תטיס לא יוחרגו מהתמלוגים הגבוהים הצפויים להיות מוטלים על שאר המאגרים

מאגרי הגז הטבעי בתמר ובים-תטיס (מול אשקלון) לא יוחרגו ממסקנות ועדת ששינסקי. כפי שפורסם במהלך השבוע החולף, דו"ח הוועדה הסופי יאמץ כמה מהערות חברות הגז הטבעי באשר להחלת הסדרי המס החדשים בתקופת ההקמה, וירוויח את מדרגות המיסוי שנקבעו על מנת להסיר כל חשש להחזר החוב. כמו כן, צפוי נתח המדינה המומלץ להצטמק בכ-10% מזה שצויין בידי הוועדה במסקנות הביניים, ולהסתכם בטווח 55%-60%. עם זאת, לא יוחרגו הכנסות ממכירת גז טבעי כלשהו מגביית המסים.

לפני כשבוע אושרו עיקרי הדו"ח הסופי בהצבעה שבה תמכו חמישה מבין ששת חברי ועדת ששינסקי. זאת, לאחר שמנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, הסתייג מן ההמלצות - אף שאלה רוככו משמעותית. במשרד התשתיות ממשיכים ללחוץ למתן הטבות מפליגות לחברות הגז הטבעי והיום בערב יקיימו חברי הוועדה מפגש נוסף על מנת להגיע לכדי מסמך מוסכם.

מסקנות הביניים של ועדת ששינסקי, שהתקבלו פה אחד והוצגו בחודש שעבר, כללו 5 עיקרים: השארת שיעור התמלוגים וחלק מהטבות המס הקיימות על כנם; ביטול הטבת ניכוי אזילה המקנה הפחתה משמעותית בחבות במס של חברות הגז; הטלת מס רווחים פרוגרסיבי בשיעור של 20%-60%; התחשבות בקשיי המימון של הפרויקטים; וכן החלה מיידית של המסקנות על כלל ההכנסות ממכירת גז.

משמעות המלצות אלה אמורה הייתה להגדיל חלקה של המדינה והציבור בתקבולים ממכירת משאבי הטבע הלאומיים (gt) מ-28% כיום לממוצע של 60%-70% לאחר יישום המסקנות. ואולם, מסע לחצים שהופעל מצד חברות הגז וגורמים פוליטיים - הביא לריכוך המסקנות תוך הקטנת ה-gt ומתן הקלות במס בשנים הראשונות לפרויקטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully