וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: האוצר יסרב להרחבת העלאת השכר במשק

השמחה על העלאת שכר המינימום והרחבתו הצפויה לכלל המשק היתה מוקדמת? לפי תגובת האוצר, ייתכן ששטייניץ יערים קשיים על צו ההרחבה לשכר, מאחר ולטענתו הדבר עלול להעלות את האבטלה

במשרד האוצר לא מרוצים מהסכם שכר המינימום החדש שנחתם הבוקר (ראשון) בין הסתדרות העובדים להתאחדות התעשיינים. לפי הודעת משרד האוצר, ההסכם שנחתם הינו בעייתי, משום שהוא עלול להוביל ל"גידול לא רצוי בשיעור האבטלה". בעקבות זאת, מסתמן כי שר האוצר לא יחתום על צו ההרחבה שיחיל את העלאת השכר לכלל הציבור, וזו תישאר בקרב עובדי התעשייה בלבד.

כזכור, לפי ההסכם החדש, יעלה שכר המינימום של עובדי התעשייה בישראל ב-450 שקלים לחודש בשתי פעימות. כך, יסתכם בסוף השנה השכר החודשי ב-4,300 שקלים. הסכם השכר החדש ישפיע על אלפי עובדי התעשייה בישראל, השייכים ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, ובנוסף הודיעו על תמיכה בהסכם מעסיקים רבים בתעשייה, ביניהם ארגוני העצמאיים ולשכות המסחר.

יו"ר התאחדות העובדים עופר עיני הודיע כי בכוונתו להפעיל לחץ על הממשלה בכדי להרחיבו תחת חוק ההרחבה, לכלל הציבור בישראל - טענה שקיבלה משנה תוקף בהכרזת תמיכתו של שר התמ"ת בנימין בן אליעזר שאמר שייתמוך בהרחבת ההסכם, אולם בהתבסס על הודעת משרד האוצר, נראה כי הדבר יהיה קשה לביצוע וכי שר האוצר יתנגד למהלך.

מהאוצר נמסר עוד, כי "כחלק מהצעדים לצמצום הפערים במשק, משרד האוצר דורש כי שתי הפעימות האחרונות בהסכם השכר יוסטו לטובת מקבלי השכר הנמוך". האוצר הדגיש: "בעת שהמשבר העולמי עדיין לא חלף, כאשר שיעור האבטלה במדינות רבות בעולם מאמיר וממשלות רבות עורכות קיצוצים בתקציב, אנו סבורים כי ההחלטה להעלות באופן מהיר וחד את עלויות ההעסקה במגזרי התעשייה והאבטחה עלולה לפגוע במאמצי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully