וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל עם שיא של ת"א 25

ערן אזרן

3.1.2011 / 16:38

המדדים המובילים נסחרו בעליות שערים, תוך שהמשקיעים שאבו עידוד מהחוזים העתידיים החיוביים בוול סטריט. ת"א 25 עלה ב-0.6% לשיא של 1,335 נקודות; אפריקה זינקה ב-5%; רציו ב-4%

המסחר בתל אביב התנהל היום (שני) על רקע חידוש המסחר בעולם ובהמתנה לדו"ח הסופי של ועדת ששינסקי שיפורסם הערב. המדדים המובילים נסחרו בעליות שערים, תוך שהמשקיעים שאבו עידוד מהחוזים העתידיים החיוביים בוול סטריט. מדד ת"א 25 עלה ב-0.6% לשיא של 1,335ומדד ת"א 100 הוסיף 0.7% ל-1,235 נקודות. מדד הבנקים התחזק ב-0.5% ומדד מניות הנדל"ן קפץ ב-1.9%.

כלכלני לאומי העריכו בסוף השבוע כי הסנטימנט החיובי בבורסה יימשך בשנת 2011, וזאת על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה: "עם זאת, נראה כי המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר בשל רמת המחירים הנוכחית של חלק גדול מהמניות בשוק המקומי".

האופטימיות שהפגינו בלאומי משותפת לכלכלני בנק הפועלים, שמייחסים את המגמה החיובית לראלי סוף השנה, אך גם להתחזקות ההערכות בנוגע להתאוששות כלכלת ארה"ב. בהתייחסם למצב השוק המקומי נכתב כי "הכלכלה הישראלית נראית מצויין עם ביצועי יתר על פני מרבית המשקים המערביים במונחי צמיחה ושוק העבודה. חרף זאת, אנו סבורים כי בסיכומה של 2011, גם בשנה זו תירשם תשואה עודפת בשוק המניות המקומי על פני חלופות ההשקעה הסולידיות".

בעולם: אופטימיות זהירה

בורסות אסיה פתחו את השנה החדשה בעליות על רקע אופטימיות להמשך התאוששות הכלכלה העולמית ב-2011 והתמתנות בפעילות הכלכלית בסין. הונג קונג עולה ב-1.4%; סיאול מוסיפה 0.7%; סינגפור עולה ב-1.2%; טייוואן מטפסת 0.5%. מדד MSCI אסיה פסיפיק, אשר אינו כולל את יפן, עולה ב-0.7%, ביום העליות השישי ברציפות - בדרכו לרצף העליות הארוך ביותר מאז יולי.

בסוף השבוע חתמו בורסות וול סטריט את המסחר במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1% לרמה של 11,578 נקודות. מדד הנאסד"ק נסוג ב-0.4% לרמה של 2,652 נקודות ומדד S&P 500 נסגר כמעט ללא שינוי ברמה של 1,257 נקודות.

שוק התעסוקה האמריקאי צפוי להעסיק את המשקיעים והכלכלנים השבוע, כאשר 3 דו"חות נפרדים צפויים להעניק תמונה מקיפה של השוק האמריקאי בחודש שעבר. תשומת לב רבה תינתן גם ליו"ר הבנק הפדרלי, שיעיד בפני הסנאט האמריקאי ביום שישי, ועשוי להתייחס לאפשרות של הארכת ההרחבה הכמותית גם בשנה הבאה. השבוע הראשון של השנה צפוי להיות שקט יחסית, בציפייה לנתונים שיצביעו על כיוון הכלכלה האמריקאית. בשבוע הבא יתחילו לזרום תוצאות רבעוניות של חברות רבות.

מניות בולטות במסחר

לאחר המימושים אתמול, פתחו מניות הגז בעליות בהמתנה לפרסום המסקנות הסופיות של דו"ח ששינסקי היום בשעה 17:00. המניות הבולטות הן השותפות בקידוח לוויתן - דלק אנרגיה, דלק קידוחים, אבנר ורציו. עוד מניות אנרגיה שמרכזות עניין: ישראמקו, מודיעין וגבעות.

"ההיצע קיים - תמר, לוויתן, ים תטיס, EMG והשטחים הפוטנציאליים לגז. הפוטנציאל בענף הוא להתפתחות תעשייה עתירת רווחים, מזומנים ודיווידנדים שתצמח במהירות בשנים הקרובות", כך אמרו אתמול כלכלני כלל פיננסים בסקירה שערכו לקראת שנת 2011.

בעקבות הערכה זו, המליצו בבית ההשקעות להחזיק במניות סקטור הגז מעל למשקלו בשוק, תוך התחשבות בסיכון ופיזור בין מספר מניות. ההמלצה המרכזית של בית ההשקעות היא למניית אבנר - "לא בגלל שהמניה תרשום את העלייה החדה - אלא משום שהיא נותנת את האיזון הטוב ביותר בין סיכוי לסיכון".

בתוך כך, המליצו בכלל פיננסים על שמונה מניות העוגן לתיק ההשקעות, ביניהן מניית טבע, בזק, בנק לאומי, עזריאלי, גזית גלוב, אסם, פז ודלק רכב.

הזדמנות ישראלית, שותפות חיפושי הגז של אורי הלמן ואורי אלדובי, הודיעה אמש על נדבך מוצלח נוסף בהנפקה המדוברת שביצעה. אתמול פקעו אופציה מסדרה 1 של השותפות, ומתוכן מומשו 149.3 מיליון יחידות, כמעט רוב מוחלט, שהכניסו לקופתה 14 מיליון שקל. אך אין פלא שהאופציות מומשו- כבר במועד הנפקתן הן נמצאו עמוק בתוך הכסף.

מניית אפריקה ממשיכה הבוקר במסע העליות לאחר שאתמול דיווחה כי מכרה את ההחזקות שלה בחברת דרך ארץ, בעלת הזיכיון להפעלת כביש חוצה ישראל, לקבוצת קרן תשתיות ישראל בתמורה לכ-502 מיליון שקל. כמו כן, דיווחה אפריקה כי בעקבות העסקה שוחררה מערבויות בנקאיות בהיקף של כ-75 מיליון שקל, וכן שבכוונתה להשתמש מהתמורה שהתקבל לפירעון מוקדם של איגרות החוב מסדרה כ"ה.

חגי שלום, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל טיב טעם הולדינגס מגדיל אחזקותיו ברשת המרכולים ב-6% נוספים ועולה לאחזקה של 51.7%. הגדלת האחזקות נעשית לאחר שקובי טרייביטש - בעל השליטה לשעבר בטיב טעם - הציע 30% ממניותיו בחברה (11% מכלל המניות) לשלום ולגופים מוסדיים בסך כולל של 36.6 מיליון שקל.

הצעתה של חברת ארקו, שבשליטת אריק קוטלר, להפוך לבעלת שליטה בחברת הבנייה והתשתיות מלרג התקבלה על ידי בעלי האג"ח של החברה. במסגרת ההצעה תחליף מלרג אג"ח בשווי 98 מיליון שקל בחבילה הכוללת 49% ממניות החברה, סדרת אג"ח חדשה של 70 מיליון שקל ל-7 שנים ללא ריבית וכ-90% השתתפות ברווחים עתידיים מחובות לקוחות קיימים. לפני ההסדר עם ארקו נסחרו איגרות החוב של מלרג על פי שווי של פחות משליש משווין המקורי - 33 מיליון שקל בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully