וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון הזמני ל"ביקור חולים": 4 מיליון שקל מהכללית

רוני לינדר-גנץ

4.1.2011 / 8:40

משרדי האוצר והבריאות ביקשו חודש נוסף למציאת פתרון ל"ביקור חולים" - וקופ"ח כללית נחלצה לעזרה והעבירה 4 מיליון שקל. הנהלת ביה"ח "הסכם בעייתי שלא פותר את הבעיות"

בית החולים הירושלמי ביקור חולים ממשיך להיאבק על חייו: במהלך דיון חירום שנערך שלשום בין נציגי הסתדרות, משרדי האוצר והבריאות וועד עובדי ביקור חולים, נמצא פתרון תקציבי בגובה 4 מיליון שקל שינשים את ביקור חולים במהלך חודש אחד נוסף, ויממן את משכורות העובדים. העובדים, מצדם, התחייבו לסגת מאיומם לעזוב את בית החולים ולהמשיך לעבוד. בחודש הקרוב מתכוונים הצדדים לפעול למציאת פתרון קבע לבית החולים שנמצא בסכנת סגירה מיידית.

ל-themarker נודע כי המקור התקציבי לסכום של 4 מילון שקל לא הגיע ממשרדי האוצר או הבריאות, אלא דווקא משירותי בריאות כללית, שנעתרה לבקשת ההסתדרות ומשרד הבריאות להקדים את התשלום לבית החולים עבור דצמבר, שבדרך כלל משולם במועד מאוחר יותר (שוטף פלוס 60).

לדברי אלי דפס, מנכ"ל כללית, "מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו פנה אלי וביקש שאת החשבון לדצמבר שמעבירים בדרך כלל בשוטף פלוס 30 או 60, נעביר כבר עכשיו. נאמר לי שזה אוויר לנשימה עד שיגיע סיוע קבע".

ואולם לא כולם מרוצים מההסכם הזמני שהושג: נציגי הנהלת ביקור חולים, ועד הרופאים שלה וההסתדרות הרפואית לא השתתפו בפגישה, ואף טוענים כי היא הוקדמה ברגע האחרון באופן שלא איפשר להם להגיע אליה. בנוסף, מתגלים בקיעים בחומה הבצורה של שיתוף הפעולה בין העובדים, ההסתדרות והנהלת בית החולים. בעוד שנציגי הרופאים וההנהלה לא הגיעו לפגישה, נציגת ועד העובדים דווקא השתתפה בה ולקחה חלק בהחלטה.

"מבחינתנו מדובר בהסכם בעייתי מאוד שלא פותר את בעייתו של ביקור חולים ואף מחריף אותה, בכך שהוא דוחה עוד יותר את המשבר המתמשך", אומר ד"ר אפי הלפרין, יו"ר רופאי ביקור חולים. "מדובר בסחבת שבמהלכה מקווים באוצר שהעובדים יקריבו את חלק מחבריהם תמורת מציאת דרך לפירוק בית החולים. לא מובן לנו מדוע העובדים ונציגות ההסתדרות הסכימו לכך".

בהנהלת המוסד חוששים מהפתרון שמגבש משרד האוצר: סגירת בית החולים במתכונתו הנוכחית ופיזור פעילותו בין בתי החולים הירושלמים הגדולים הדסה ושערי צדק. "ברור לכל בר דעת כי אין יכולת לשאר בתי החולים בירושלים לקלוט יותר מ-200 עובדים נוספים", נמסר מההנהלה.

לדברי יו"ר הנהלת בית החולים, ד"ר יורם בלשר, "כל הסיפור של פיצול בית החולים להדסה ושערי צדק זה צעד לקראת סגירת בית החולים, ואנחנו חושבים שיש לו זכות קיום - בעיקר לנוכח הצורך הקיים במיטות אשפוז בירושלים".

לדברי גורמים במשרד האוצר, "בית החולים הפסיד בשנים האחרונות מאות מיליוני שקלים, ואין כל הצדקה לקיומו במתכונתו הנוכחית כבית חולים עצמאי - לא כלכלית ולא רפואית ליד בתי חולים ענקיים כמו הדסה ושערי צדק. למדנו את תוכנית ההבראה שהם גיבשו, ולצערנו היא מסתמכת על הנחות בלתי ריאליות בעליל שלא יכולות להתממש. הפתרון הסביר היחיד בנסיבות הוא מיזוג פעילותו עם בתי החולים האחרים בירושלים".

גם מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו, שמחויב למציאת פתרון לבית החולים, נמנע מלהתחייב על המשך קיומו המלא לאורך זמן: "אנחנו חושבים שבית החולים צריך להישאר פעיל כל עוד לא נמצא פתרון לפעילות הרפואית של כלל בית החולים ולמענה רפואי כלשהו במקום", אומר גמזו.

"אנחנו נגד סגירה חדה של מערכת רפואית תוך חודש כפי שרוצה האוצר, זה צריך להיות תהליך הדרגתי כי יש כאן מורכבות גדולה", אומר גמזו. "בשנה וחצי הקרובות - ביקור חולים יעמוד על תילו, ומי שצריך לתת את האינפוזיה הכספית שתאפשר זאת הוא משרד האוצר", מוסיף גמזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully