וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי ענף התעופה בישראל: 2 מיליארד דולר

זוהר בלומנקרנץ

4.1.2011 / 12:20

חברות התעופה בישראל סוגרות שנה עם 2 מיליארד דולר: מנתוני יאט"א ענף התעופה בישראל גילגל במהלך 2010 סכום המסתכם בזינוק של 9% לעומת השנה הקודמת

היקף המכירות של חברות התעופה - הישראליות והזרות בישראל, הגיע לכ-2 מיליארד דולר ב-2010. מדובר בגידול של כ-9% בהיקף הפעילות לעומת 2009. נתון זה תואם את רמת הגידול הגלובלי בביקושים לענף התעופה - כך עולה מנתון פנימי של המסלקה המרכזית - bsp, המופעל על ידי הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות - יאט"א בישראל.

הנתונים משקפים את מכירות כרטיסי הטיסה של כ-100 חברות תעופה הפועלת במסלקה הישראלית מול סוכני הנסיעות בארץ.

"2009 היתה שנת משבר כלכלי חריף כך שהתוצאות ב2010- טובות יותר. חברת אל על הצטרפה במחצית השנה למסלקה, דבר שתרם אף הוא להגדלת היקף הפעילות", אמר בתשובה קובי זוסמן, מנכ"ל הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות - יאט"א, בישראל.

לדבריו, "2011 תהיה שנה מאתגרת לחברות התעופה - עלייה במחירי הדלק ומיסים חדשים כבר גורמות לעליה בהוצאות חברות התעופה".

לסיכום שנת 2010 בענף התעופה והצפי לשנה הבאה, המשיך ואמר זוסמן, כי "הרבעון השלישי של 2010 האיץ את פעילותן של חברות התעופה; עלייה של כ-9% בביקושים וניצול טוב יותר של הקיבולת. התחזית היא כי רווחי חברות התעופה תגענה ל-15 מיליארד דולר השנה. אלה מבטאים רווחים גבוהים לעומת עשור של הפסדים הנאמדים ב-50 מיליארד דולר".

יחד עם זאת, לדבריו, "שולי הרווח הם עדיין מאוד קטנים ואינן מכסים, למעשה, את עלות ההון".

זוסמן אמר עוד כי "במהלך החציון השני של 2010 הגידול הניכר ביותר הוא בקרב חברות התעופה האסיאתיות ואלו מאמריקה הלטינית. מאידך, חברות התעופה האירופאיות צפויות לייצר את רמת הביקושים הנמוכה ביותר. המשבר הכלכלי באירופה לא הסתיים, מה שצפוי להוריד את רווחי חברות התעופה וגם את שולי הרווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully