וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: אי אפשר להתעלם מהסכמי שכר המינימום

שר התמ"ת, יו"ר ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשיינים קראו יחד לשר האוצר להצטרף להסכמות על העלאת שכר המינימום. בן אליעזר: "אני חושב שהממשלה לא יכולה להתעלם מהמהלך"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת: דורון שטיין)

"אני מצפה משר האוצר, לא רק שלא ישים רגליים, אלא יצטרף ויהיה חלק מהבשורה שאנחנו מנסים להביא לציבור הישראלי" -כך אמר הערב (שלישי) שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, בנושא העלאת שכר המינימום במשק הישראלי.

את הדברים אמר בן אליעזר בעת שנפגש עם עם יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני ועם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בניסיון להגיע להסכמות שיובילו לחתימה על צו הרחבה לשכר המינימום עליו חתמו השניים האחרונים השבוע. לפי ההסכם בין ההסתדרות למעסיקים, יעלה שכר המינימום ב-450 שקלים בשתי פעימות.

לדברי שר התמ"ת, "זהו צעד אמיץ וחשוב. בימים אלו לא יכולה להיות תרומה גדולה יותר לעובדים בישראל -להביא לכמה שיותר אנשים שישתלבו במעגל העבודה".

כאמור, בתחילת הפגישה קראו השלושה לשר האוצר להידברות בנושא העלאת שכר המינימום, בשל החשיבות החברתית הרבה של המהלך. "אני בהחלט מאוד שמחתי כאשר שרגא ברוש ועופר עיני אמרו לי שהם בדרכם לחתימה ובדרכם להגיע להדברות עם שר האוצר", אמר בן אליעזר, "זימנתי את חברי יובל שטייניץ לבוא להצטרף אלינו, אני חושב שהוא צריך להיות חלק ואני עדיין קורא לו להצטרף, זאת בשם שלושתנו".

לדברי שר התמ"ת, "אני חושב שהממשלה לא יכולה להתעלם מהמהלך הזה. כאשר באים אליה המעסיקים, שהם גם רוב, וכמובן העובדים. בימים האחרונים התבשרנו על צמיחה של 4.5% במשק, אני מניח שאתם יודעים כמוני שזה נושא שאפשר להתגאות בו, אבל הייתי רוצה שהפירות של הצמיחה הזאתי יגיעו לאותן שכבות שמחכות לישועה זמן רב מאוד".

"אני כשר העבודה רואה במהלך השר כקטליזטור לכניסה לתוך שוק העבודה ולא להפך. יש כאלה היום שטוענים שהמהלך יביא לפיטורים, אני טוען להפך, ככל שנתרחק יותר מתהליך הבטחת ההכנסה, כך המצב יוטב", אמר השר בן אליעזר.

בפגישה נכחו גם הצוותים המקצועיים של משרד התמ"ת וכן של המעסיקים והעובדים, שהציגו בפני השר בן אליעזר את האפשרויות העומדות על הפרק. בן אליעזר אמר בסיומה של הפגישה כי ישקול את האפשרויות העומדות ברשותו, לרבות חקיקה או צו הרחבה.

"שר האוצר - אדם רגיש"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר כי "אני חושב שכבר אחרי שהחוק נפל כמעט מעל כל במה אפשרית אמרתי שאני מתכוון לתמוך ולהוביל בהעלאת שכר המינימום. הייתי עד בימים האחרונים לטענות שהמהלך נעשה מאחורי גבו של שר האוצר, פניתי לא פעם ולא פעמיים לשר האוצר להיות שותף להעלאת שכר המינימום העמדה שלהם הייתה אז שהם מתנגדים. גם ברגע זה אני שומע שמשרד האוצר מתנגד".

עיני פנה לאדם והמעסיק שבשר האוצר ואמר כי "אני חושב ששר האוצר, בהכירי אותו, בסופו של דבר איש רגיש חברתית וזו ההזדמנות להתעלות. אני חושב שכמעסיק הוא צריך להצטרף למעסיקים הפרטיים. אני חושב שהממשלה פה צריכה לשמש דוגמא לרגישות".

לדברי יו"ר ההסתדרות, "בימים האחרונים היינו עדים לעליות מחירים בכל תחום, בדלק, במים. זו האוכלוסייה שאולי הכי קשה לה, שמרוויחה הכי מעט, הגדרנו את ההגדלה על משך שנתיים- שבינינו, גם זה מעט. אולם קשה לשלם את זה למעסיקים, אך גם ההגדלה ל-4,300 היא מעט".

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, חיזק את דבריהם של שניים ואמר: "אני מקווה ששר האוצר יצטרף אלינו, משוכנע שגם הוא כמעסיק צריך להבין את מצוקתם של אותם עובדים בשכר מינימום ולא לעמוד מהצד, כי לא ייתכן שהעובדים האלה ייפגעו ויהיו שונים מחבריהם שנמצאים בסקטור הפרטי. אין ספק שהמהלך הזה יקרה. אני רק מקווה שנהיה בהסכמה עם שר האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully