וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללמוד מהגדולים: כך מנצל האוצר את שער הדולר

ואדים סבידרסקי

5.1.2011 / 9:51

תוהים איך אפשר לנצל את שער הדולר הנמוך? קחו דוגמה ממשרד האוצר שממיר חובות של מילארדי דולרים לשקלים בזמן השפל של המטבע האמריקאי - המתקרב לשער של 3.5 שקלים

משרד האוצר מנצל את חולשת המטבע האמריקאי על מנת להוזיל חוב וממיר התחייבויות שקליות לדולריות בהיקפים של מיליארדי דולרים. כל זאת על רקע המשך היחלשותו של הדולר מול המטבע המקומי והתקרבותו לשער של 3.5 שקלים לדולר.

יחד עם זאת, בבנק ישראל צופים כי הדולר ישנה מגמה ברגע שנתוני הצמיחה של המשק האמריקאי יצביעו על התאוששות ויציאה מן המשבר, כלומר צמיחה מעל ל-2%. כמו כן, צופים בבנק ישראל כי ארה"ב תתאושש מהר יותר מאירופה, כאשר המשמעות היא כי האמון במטבע האמריקאי צפוי לחזור קודם ליורו.

החוב החיצוני של המגזר הציבורי, כלומר סך התחייבויות הממשלה, בנק ישראל והמוסדות הלאומיים כלפי מי שאינם תושבי מדינה, עמד, בסוף 2009, על כ-110.5 מיליארד שקל, כלומר כ-30 מיליארד דולר, המהווים כ-20% מכלל החוב הממשלתי. חוב זה כולל גם איגרות חוב שהונפקו בערבות ממשלת ארה"ב (13 מיליארד דולר), אג"ח סחירות שהונפקו בשוק העולמי (6 מיליארד דולר), אג"ח שהונפקו על ידי ארגון הבונדס (כ-8 מיליארד דולר) והלוואות ממשלות זרות (כ-2 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully