וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הנמלים לא פוגעת בחקלאות - בינתיים

רמי שני

5.1.2011 / 9:31

מייצאי התוצרת החקלאית החליטו לעצור את איסוף הפירות הירקות והפרחים בגלל שביתת עובדי הנמלים. הנזק אינו גדול, אך החקלאים חוששים מהבאות: "צפויים הפסדים בלתי הפיכים"

יצואני התוצרת החקלאית הפסיקו בימים האחרונים את איסוף היבולים, בגלל השביתה בנמלי הים הנמשכת זה שלושה ימים. זאת לאחר שגם אמש (שלישי) הסתיימה ללא תוצאות פגישתם של נציגי ועדי עובדי הנמלים, חברות הנמלים וההסתדרות עם הממונה על השכר, אילן לוין.

כאמור, כדי לא לגרום להשמדת היבולים בשל הדחייה במשלוחם לחו"ל, הפסיקו ביומיים האחרונים מרבית החברות המייצאות תוצרת חקלאית את איסוף יבולן. החברה היחידה שהמשיכה לפעול כרגיל היא אגרקסקו, שקיבלה אישור חריג להמשיך ולהביא תוצרת ליצוא לחוץ לארץ. עם הודעת הועדים בנמלי הים, על פתיחה בשביתה ללא הגבלת זמן, הודיעו חברות השיווק החקלאי לחקלאים לעצור את איסוף הפירות, הירקות והפרחים ובכך מנעו מצב, שבו יהיה צורך להשמיד את התוצרת, שלא יהיה ניתן לשווק.

בעבר התמודדו החברות עם עיצומים דומים על ידי העברת התוצרת לרצועת עזה או שיווקה במחירי ריצפה בישראל, אך הפעם, מעודדים ממזג האוויר המאפשר לתוצרת החקלאית מעט יותר חיי מדף - החליטו החברות לעצור את האסיף. כמו כן, עונות השיא של יצוא הפרחים ופירות הסתיו כבר הסתיימה ולכן הנזק חמור פחות.

עם זאת, הובעה בקרב החקלאים דאגה מכך שהפעם עובדי הנמלים לא ינהגו כבעבר: "העובדים בנמלי הים, ידעו תמיד להחריג את התוצרת החקלאית ולא לפגוע בשיווק שלה, בגלל שהיא עלולה להתקלקל" אמר מזכיר ארגון חקלאי ישראל, אבשלום וילן, "יחד עם זאת, אם המצב הזה ימשך, צפויה חזות קשה ליצוא החקלאי והפסדים כספיים ניכרים ובלתי הפיכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully