וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר תוקף: "ההסתדרות דואגת לחזקים"

5.1.2011 / 11:45

עם כניסת שביתת עובדי הנמלים ליומה השלישי, משחרר האוצר הודעה חריפה בה הוא מאשים את ההסתדרות בדאגה לבעלי השכר הגבוה. "דרישות השכר - פי 3 משאר עובדי המגזר הציבורי"

ניסוח יוצא דופן בחריפותו מצד האוצר שהאשים הבוקר את ההסתדרות בדאגה לחזקים כשהעלתה את דרישות השכר לעובדי הנמלים ל-15% - פי 3 משאר עובדי המגזר הציבורי. "במסגרת שיחות המו"מ עם עובדי הנמלים שהיו אתמול בלילה, העלו נציגי ההסתדרות את דרישותיהם לתקופה של 3 שנים. תוספת זו גבוהה פי 3 מהתוספת אותה קיבלו שאר עובדי המגזר הציבורי: 6.25% לתקופה של 3.5 שנים - כלומר 1.8% לשנה".

השביתה בנמלי חיפה, אשדוד ואילת נכנסה הבוקר ליומה השלישי, לאחר שאמש נכשלה פגישת המו"מ שהתקיימה בלשכת יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות בין הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, לבין ועדי העובדים של הנמלים, בהשתתפות נציג התאחדות התעשיינים, צבי פלדה.

לפי הערכות, השביתה בנמלים, המקבלת את גיבוי ההסתדרות, גרמה עד כה לנזק למשק בהיקף של 150 מיליון שקלים, עקב אי פריקה וטעינה של סחורות מהאניות ואי הוצאתן מהנמלים של סחורות שנפרקו ערב פרוץ השביתה.

ההסתדרות דרשה בנוסף שבעלי הדרגות הגבוהות ביותר בנמל המשתכרים את שכר המקסימום יקבלו דרגה חדשה גבוהה יותר על מנת ששכרם יגדל עוד. עובדי הנמלים נחשבים לבעלי השכר הגבוה ביותר במגזר הציבורי ובין מקבלי השכר הגבוה ביותר במשק. עובדי דור ב' בנמל מקבלים שכר של כ-14 אלף שקל לחודש בממוצע ועובדי דור א' מקבלים 27 אלף שקל בממוצע. "הוכח שההסתדרות דואגת בעיקר לבעלי השכר הגבוה ופועלת להגדלת הפערים במשק", טענו באוצר.

לדברי משרד האוצר, שוב הוכח כי ההסתדרות, בצורה צינית, דואגת בעיקר לבעלי השכר הגבוה במשק ופועלת להגדלת הפערים במשק. נזכיר כי במהלך המו"מ על הסכמי השכר במשק ביקש האוצר לתת תוספות שכר גבוהות לבעלי השכר הנמוך ותוספות נמוכות, אם בכלל, לבעלי השכר הגבוה. ההסתדרות לא רק שדחתה הצעה זו על הסף - אלא פועלת בדיוק ההפך ודורשת תוספות שכר גבוהות יותר לבעלי השכר הגבוה. טרם התקבלה תגובת ההסתדרות לדברים.

איגוד לשכות המסחר ביקש צו מניעה נגד ההסתדרות בשל השביתה

איגוד לשכות המסחר, בראשות אוריאל לין, פנה הבוקר לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה שיוציא צו מניעה נגד ההסתדרות בשל השביתה בנמלים. בבקשה אותה הגיש האיגוד באמצעות עוה"ד שלומי לויה וסיגל סודאי, נטען כי החלטת ההסתדרות לקיים שביתה בנמלי הים ללא הגבלת זמן היא ניצול כוח לרעה. "אין חולק על זכות השביתה, אך יחד עם זאת, השימוש בה חייב להיעשות מתוך אחריות, ריסון פנימי ובאופן מדורג", נאמר בבקשה. עוד טוען האיגוד בפנייתו כי לא היה מקום להפעיל את נשק השביתה, בוודאי לא באופן גורף שיש בו כדי לשתק את הסחר של ישראל ולגרום נזקים עצומים למשק.

"עובדי הנמלים כבר קיבלו תוספות שכר נדיבות", אומר האיגוד בפנייתו לבית הדין. "במסגרת הרפורמה בנמלים שנחתמה ב-2005, קיבלו עובדים אלה תופסות שכר של 20% בצירוף מענק נדיב בסך 100 אלף שקלים לעובד. "התמונה העולה מכך היא של דרישות לתוספות שכר מופרזות ושימוש ב'כוח יום הדין' של השביתה רק בשל היכולת לעשות זאת ומתוך ידיעה ברורה שאין למשתמשים בשירותי הנמלים שום אלטרנטיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully