וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח ששינסקי וצחנת הקומוניזם

מיכאל פואה

6.1.2011 / 9:01

אם היזמים היו יודעים שדו"ח ששינסקי ממתין להם, הם לא היו מגיעים לישראל? מיכאל פואה קורא לשר האוצר לנהוג בהתאם למסורת היהודית ולא לשלוח יד בכיס של מי שהשקיע וגילה לנו את הגז

עוד חינוך עוד תחבורה , עוד פרויקטים ירוקים , אין ספור של דברים טובים ניתן יהיה לעשות למען ילדנו במיליארדים שהמדינה תקבל מהגז ששייך לכולנו. והכל כמובן בזכות ההחלטות של ועדת ששינסקי, שמצילה אותנו מ"האנשים הרעים" האלו שיש להם הרבה כסף. איני מושקע אפילו בשקל אחד במניות הגז. ההיפך הוא הנכון. אני נמנה על רוב אזרחי המדינה שמשך עשרות שנים עקב אחרי המוזרים האלו שהשקיעו בקדוחים וחשב לעצמו - כמה טיפשים האנשים הללו שזורקים את כספם כך סתם לים. דווקא משום כך אני רואה חובה מוסרית לעצמי לשאול היום למה ובאיזו זכות משנים את הכללים , ומפרים הסכמים?

מותר להפוך לגזלנים?

בתוך בליל הדיווחים, מסיבות העיתונאים וים ההסברים, לא שמעתי טיעון אחד מדוע. האם ההסכמים שנחתמו עם המשקיעים היו פרי שחיתות או שוחד? האם המשקיעים פעלו בדרך לא ישרה? האם טעו נציגי הציבור שחתמו על הסכמים אלו? דומני שאילו לא היו הסכמים אלו, לא היינו יודעים היום כלל על קיום אוצרות הגז. האם בגלל שאלו שהאמינו והשקיעו זכו סוף כל סוף לראות פרי מעמלם מותר לנו כאזרחי המדינה להפוך לגזלנים?

התאווה והקנאה מוציאים את האדם מהעולם אמרו חכמינו במסכת אבות, וכנראה שגם מוציאים את הדעת והיושרה לפחות מחלק מהאנשים. לפני כל הדברים הטובים שמבטיחים לנו בכסף שנרוויח, עלינו להבטיח דבר אחד - שכסף זה אכן מגיע ביושר. אם לא, לא צריך!! כסף שמגיע בגזילה מביא רק נזק, לא צומח ממנו שום דבר טוב.

כל ההסכמים שיחתמו מכאן ולהבא צריכים לקחת בחשבון את היתכנות מציאת מאגרים נוספים והתמלוגים צריכים להיות בהתאם. אולם כל ההסכמים שנחתמו עד היום צריכים להיות מקוימים ככתבם וכלשונם. אסור שהקנאה והתאווה יוציאו אותנו מדעתנו , ויוליכו אותנו לעברי פי פחת.

הדיון סביב הרווחים של המשקיעים , מעלה צחנה של קומוניזם אפל והוא לא רלוונטי. השמאל הקיצוני שממהר לנעוץ את ציפורניו בכל יזם ומשקיע, לא אמר מילה כאשר אהוד ברק מסר את שדות הגז לערפאת. משדות אלו לא רק שלא ראינו אגורה שחוקה, אלא הם סייעו ומסייעים לאויבנו לרכוש נשק ולהילחם בנו.

אני קורא לשר האוצר לנהוג בהתאם למסורת היהודית המכבדת את רכושו של הפרט , ולא לשלוח יד בשמנו בכיסם של מי שהשקיעו וגילו לנו את האוצרות הנפלאים שנתן לנו ה'. נסתפק ברווחים שמגיעים לנו בהתאם להסכמים שנחתמו, ולמיסים המקובלים בכל המשק , ונראה ברכה ושמחה.


*הכותב הוא מנכ"ל תנועת מנהיגות יהודית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully