וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבת בוול סטריט לקראת דו"ח התעסוקה

6.1.2011 / 23:10

נאסד"ק עלה ב-0.3%; דאו ג'ונס נסוג ב-0.2%. . מניות הטכנולוגיה רשמו עליות, ואילו מניות הבלו צ'יפ הובילו את הירידות טבע הוסיפה 2.5% עקב העלאת מחיר קופקסון; גאפ וטרגט נפלו ב-7%

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (חמישי) במגמה מעורבת לקראת פרסום דו"ח התעסוקה מחר בארה"ב. מניות הטכנולוגיה רשמו עליות, ואילו מניות הבלו צ'יפ הובילו את הירידות. מגזרי הקמעונות והטלקום רשמו את הירידות החדות ביותר. מדד דאו ג’ונס נסוג ב-0.2% לרמה של 11,695 נקודות; מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% לרמה של 2,709 נקודות; מדד S&P 500 ירד ב-0.2% לרמה של 1,274 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר רשם אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר זה שבועיים, נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 3.42%.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל השבוע שעבר ב-18 אלף לעומת השבוע הקודם, והסתכם ב-409 אלף, כך מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה במספר התביעות תאמה את תחזיות הכלכלנים. הממוצע הארבע שבועי של מספר התביעות, הנחשב לפחות תנודתי, ירד ל-410,750 - רמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2008.

נתוני תביעות האבטלה השבועיים שפורסמו היום הצטרפו לנתונים מעודדים לגבי היקף המשרות והודעות הפיטורים במגזר הפרטי בארה"ב שפורסמו אתמול. מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב זינק החודש דצמבר ב-297 אלף משרות - הגידול החד ביותר מאז החל המעקב אחר נתון זה בשנת 2001 - לאחר תוספת של 92 אלף משרות בנובמבר, מסרה אתמול חברת ההשמה ADP. הגידול במספר המשרות היה חד פי שלושה מתחזיות הכלכלנים לתוספת של 100 אלף משרות בחודש שעבר.

בנפרד, דיווחה אתמול חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס כי מספר הודעות הפיטורים של חברות גדולות בארה"ב בדצמבר הסתכם ב-32 אלף - המספר הנמוך ביותר מאז חודש יוני 2000. בשנת 2010 כולה, הסתכם מספר הודעות הפיטורים ב-530 אלף - המספר הנמוך ביותר מאז 1997, וירידה של 59% לעומת שנת 2009, שבמהלכה קפץ מספר הודעות הפיטורים לשיא של שבע שנים.

מחר צפוי משרד העבודה האמריקאי לפרסם את דו"ח התעסוקה לחודש דצמבר. על פי תחזיות הכלכלנים, נוספו לשוק התעסוקה בארה"ב 150 אלף משרות בחודש שעבר, ושיעור האבטלה ירד לרמה של 9.7%.

מזג אויר סוער גרם למכירות נמוכות

מניות המגזר הקמעוני הכבידו על המדדים לאחר שמכירות הרשתות הקמעוניות הגדולות בארה"ב בחודש דצמבר היו נמוכות מתחזיות האנליסטים עקב מזג אוויר סוער והקדמת קניות עונת החגים על ידי צרכנים רבים. המכירות של חנויות הפתוחות לפחות שנה גדלו בחודש שעבר ב-3.2% לאחר עלייה של 5.5% בנובמבר, לפי נתוני חברת המחקר ריטייל מטריקס. תחזית האנליסטים היתה לגידול חד יותר של 3.5% במכירות.

טרגט, הקמעונית המוזלת השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על גידול של 0.9% במכירות - הרבה פחות מתחזיות האנליסטים לעלייה של 3.9%. מכירות גאפ, קמעונית ההלבשה הגדולה בארה"ב, ירדו ב-3% לעומת תחזית לגידול של 2.4% במכירות. מנגד, קמעונית ההלבשה לנוער אברקרומבי אנד פיץ' רשמה זינוק של 15% במכירות בדצמבר, מעל לתחזיות לגידול של 10%.

ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט מתכננת לפתח מערכת הפעלה תואמת לשבבים המיוצרים על-ידי ARM הבריטית - מתחרתה של אינטל ויצרנית שבבים דומיננטית לסמארטפון. מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר הודיע על המהלך במסיבת עיתונאים שקיימה החברה באירוע מקדים לתערוכת ה-CES בלאס וגאס, במטרה לשכנע משקיעים כי החברה תוכל להישאר דומיננטית בזירה הטכנולוגית אם רק תסיט את המיקוד שלה ממחשוב PC.

נובל אנרג’י, השותפה האמריקאית בקידוחי תמר ולוויתן, עשויה לבנות מתקן גז נוזלי (LNG) בישראל ליצוא הגז הטבעי ממאגר לוויתן, כך אמר מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'רלס דיווידסון. נובל עשויה לחפש שותפות לפרויקט ה-LNG. שדה לוויתן מסוגל לתמוך בשני מתקנים, כמו אלה שפותחו בקטאר.

שיפור בכוח התימחור של טבע

בגזרת המניות הישראליות בוול סטריט: ענקית התרופות הגנריות טבע נסחרה על רקע דו"ח של בנק ההשקעות האמריקאי פייפר ג'פרי בו נכתב כי טבע העלתה שלשום את מחיר קופקסון, התרופה המקורית שפיתחה לטיפול בטרשת נפוצה, ב-14.9%. העלאה זו היא חריגה ביחס להעלאות המחיר של 10% מידי חצי שנה שטבע ביצעה בשנים האחרונות. האנליסטים של פייפר ג'פרי העריכו כי העלאת המחיר החריגה מעידה על השיפור בכח התמחור של טבע על רקע השקת התרופה האורלית גילניה על ידי חברת נוברטיס באוקטובר 2010. עלות הטיפול של גילניה נאמדת בכ-48 אלף דולר לחולה לשנה - גבוה ב-60% מעלות הטיפול בקופקסון הניתנת בזריקה תת עורית לפני ההעלאה - ו-40% אחריה.

חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט נסחרה על רקע הורדת המלצה מצד אנליסטים של בית ההשקעה מקוארי אשר חתכו את המלצתם למנייתה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי".

חברת הבת הברזילאית של אלביט מערכות, Aeroeletronica, זכתה בחוזה מסגרת ענק בהיקף של כ-260 מיליון דולר (כ-440 מיליון ריאל ברזילאי) לאספקת צריחים בלתי מאוישים בקוטר 30 מ"מ (UT30 BR) לכוחות היבשה הברזילאיים, במסגרת פרויקט גוואראני (Guarani).

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully