וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוק ההון רואים את העולם ללא סיגריות

9.1.2011 / 9:20

לפי מחקר של קבוצת הפיננסים סיטי, ייתכן ועד 2050 ייעלם העישון כליל מבריטניה ומשווקים נוספים. סיטי הורידה את המלצתה ליצרניות הסיגריות המובילות מ"קנייה" ל"החזק"

העישון עשוי להיעלם כליל מבריטניה ושווקים מרכזיים נוספים עד 2050, לפי מחקר שביצעה קבוצת הפיננסים סיטי, ומנסה לבחון את השפעות הירידה במספר המעשנים עבור יצרניות הסיגריות. העישון נמצא במגמת ירידה בבריטניה מאז שנות ה-60', אז למעלה ממחצית מהאוכלוסיה הבוגרת בבריטניה נהגה לעשן. ב-2007 נכנס לתוקפו איסור על עישון במקומות ציבוריים - מה שהאיץ את הירידה בשיעור המעשנים, שב-2008 כבר עמד על 20% בלבד.

"שיעור המעשנים יורד ברחבי העולם המפותח, והירידות הן בקצב אחיד פחות או יותר במרבית השווקים", כתבו האנליסטים של סיטי. "אם מגמות אלו ימשיכו, עד 2050, בכמה מהשוקים החשובים ליצרניות הסיגריות יגיע שיעור המעשנים לאפס". סיטי הורידה את המלצתה ליצרניות הסיגריות המובילות, אימפריאל טובאקו, בריטיש אמריקן טובאקו (bat) ופיליפ מוריס אינטרנשונל, מ"קנייה" ל"החזק".

עם זאת, האנליסטים הדגישו כי מדובר במגמות לטווח ארוך במיוחד, שאינן מחייבות תגובה מיידית. הם הוסיפו כי מחירי הסיגריות צפויים להמשיך להעלות, על מנת לשמור על צמיחה ברווחיות יצרניות הסיגריות עד שנת 2020.

מחברי הדו"ח ציינו כי אינם צופים השפעה מיוחדת של ההצעה במדינות שונות לחייב מכירת סיגריות ללא כל עיצוב גרפי של קופסאות הסיגריות על שיעורי העישון. לדברי האנליסטים, "איננו מאמינים כי מעשנים נמשכים לעישון בשל החפיסות, כיוון שכבר כיום, האזהרות לציבור שעליהן מכערות אותן. סמים רבים נרכשים ללא כל עטיפה ממותגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully